Viser søkeresultater 1 til 10 av 47
Threaded View
-
23-10-10, 21:19 #29
Sv: Blir ikke tatt seriøst...
Jeg reagerer litt på noe av det du skriver.
Leger som har greie på stoffskifte ? Jeg har ikke truffet noen enda.
De fleste sier selv at de ikke vet nok om det - og de er faktisk de beste !
De som ikke sier noe er de farligste !
Og de som later som de kan alt, er de største idioter !
Ikke en eneste lege vet noe om tyriode hormoner og hvordan de administreres, så hvis du vil prøve hvordan de preparatene virker som jeg listet opp i forrige svar, må du administrere dem selv. De har avskrevet seg selv denne muligheten.
Det betyr at du må lære deg hvordan.
Grunnen er legeforeningens stillingtagen i den markedsføringskrig som var mellom preparatene rundt 1980, da den syntetiske legemiddelindustri ville kapre markedet (les :OSS - som kunder) via legene organisasjoner.
De valgte å kutte ut tyroidene som hadde vært enerådene til da - til fordel for de nye. Litt etter valgte de også et bahandlingsregime, som går ut på at kroppen ikke trenger annet enn T4. De andre kjertelhormonene trenger kroppen ikke ! (kjertlen produserer dem vel bare for tull da ?)
Tyroide hormoner er kjertelhormoner.
De er utvunnet av kjertler fra gris og inneholder alt en kjertel produserer.
Ingen av de jeg nevnte er "blandingsprodukter".
Jeg vet ikke om andre enn Balder som på død og liv skal blande de to. Jeg har dårlige erfaringer med det selv, og har skrevet mye om det på Sonja.
Jeg har kjøpt disse hormonene i mange år fra anerkjente nettbutikker og har vært meget fornøyd med det.
Når man behandles, bør frittT4 bør være i øvre ende av skalaen - noen ganger over skalaen. TSH blir da nødvendig vis i nullområdet.
Og TSH er et hormon som kun har reseptorer på kjertelen.
Når kjertlen ikke virker, har den ingen oppgave i kroppen lenger.
Din TSH blir ikke høy nok til at kjertelen produserer så mye som den skal, og det er nettopp særlig i slike tilfeller man ikke kan bruke denne til å regulere dosen etter. En kropp som mangler fT4 over lang tid vil reflektere en TSH helt opp i flere hundre. Dette for å sette kjertlen igang, for så når oppgaven er nådd å synke til innenfor referansegrensene.
Mitt råd er å glemme denne helt.
Så viss jeg hadde slike fT4-svar, ville jeg forsøkt sakte men sikkert å øke dosen. Helt til jeg kjennte hjerteuro - og satt dosen ned igjen litt.
Den beste dosen vår ligger gjerne oppunder den man ikke tåler. (er det ikke sånn ellers og da)
Ingen hormoner virker før man får nok av dem, og når for LITE av dem er problemet forstår jeg bare ikke at man begynner å skremme livet av oss med at for mye er farlig ?
Det er bra å få for mye for oss ! En stund, til vi liksom blir igangsatt.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Hjelp forstår ikke helt: Blodprøver tatt i sammenheng med Hypotyreose
Av GJV i forumet BlodprøverSvar: 7Siste melding: 09-05-09, 11:36 -
Er ny her. Har hypothyreose og blir ikke bra
Av Rufus i forumet PresentasjonerSvar: 2Siste melding: 30-01-09, 22:55 -
Jeg blir ikke klok på dette, noen som kan hjelpe meg?
Av Veronica i forumet BlodprøverSvar: 8Siste melding: 19-08-08, 09:23 -
Verdiene blir ikke stabile.......
Av Solstråle i forumet Normalverdiene?Svar: 28Siste melding: 02-08-08, 18:20 -
Blir ikke bedre etter operasjon...
Av sofus i forumet OperasjonssalenSvar: 12Siste melding: 14-02-07, 14:05

Svar med sitat
Bokmerker