Sitat Opprinnelig skrevet av gitteh Vis post
Har vel en recept på Euthyrox liggende, men det kan vel ikke overføres til en anden medicintype? Jeg er vel nødt til at få lægen overbevist om at lave en recept der kan bruges?
Det var en KAMP at få recept på Euthyrox da jeg ville skifte fra Ny Eltroxin...
Ja, det lader til, at mange eller de fleste læger stoler meget mere på medicinen end på deres patienter. Jeg stødte hele tiden ind i den præmis, at når aktivstoffet var det samme, kunne der ikke være noget problem

Så jeg kæmpede i 14 måneder for at få noget andet end Ny Eltroxin. Tænker nu, at jeg burde have sagt NEJ, slet og ret, for så må lægen vel finde noget, der kan bruges?? Jeg mener, at der egentlig er tale om en form for tvangsbehandling. Valgmuligheder er der ingen af, hvis man følger den slagne vej inden for det offentlige. MEN altså: Siger man nej til behandling med en bestemt pille, så må og skal lægen vel finde ud af noget, for uden medicin går det vel ikke?!

Jeg fandt en læge i privat regi, som hjalp mig videre med recept på thyroid, og det er altså sådan en, man skal ha'.

Nogle har glæde af at skifte til Eferox, som man kan få, hvis man sender sin Euthyrox-recept til et tysk apotek. Jeg kender ikke selv Eferox og skal ikke gøre mig klog på dette, vil bare nævne muligheden. Det er så uden tilskud, hvis man vælger denne løsning.

Jeg mener ikke, borgerne er tjent med dette planøkonomiske medicin-cirkus - det gavner vist kun nogle bestemte firmaer. Hvorfor hulen kan den enkelte ikke bare få det, der gavner ham eller hende mest? Det ville jo da komme samfundet til gavn.

Nielsigne