Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Threaded View
-
21-10-10, 18:17 #1
Starte med binyrestøtte (hydrocortison) inden opstart på Thyroid?
Jeg er godt i gang med de indledende øvelser til mit skifte fra Eltroxin til Thyroid. I den forbindelse skriver jeg en slags "journal" om mine bevæggrunde for at skifte medicinen ud på eget initiativ, de forskellige tanker jeg gør mig bag de enkelte tiltag, fordele og ulemper, fakta og formodninger baseret på hvad jeg har læst her af andres erfaringer samt andre steder på internettet osv. Jeg tror jeg er nødt til at dokumentere skrifteligt hvad jeg har gang i, samt nøgletal for udviklingen (inspireret af andres fremgangsmåde). Jeg husker jo pt. som en guldfisk så de gode idéer jeg har én dag er ofte glemt eller "ligegyldige" den næste dag.
Spørgsmålet jeg tænker på lige nu i forbindelse med binyrer og hydrocortison er:
Er det en god idé at starte op med binyrestøtte nogle uger INDEN jeg vil introducere Thyroid?
Jeg tænker at det giver binyrerne en mulighed for ikke at gå i chok - men er det overhovedet relevant? Er de "ligeglade" når bare jeg husker at tage begge dele?
Desuden tænker jeg, at selvom jeg er diagnosticeret med myksødem, så er det en 30 år gammel diagnose (altså fra '79), hvor jeg kun var 2 mdr. gammel. Det kunne jo teoretisk være en fejldiagnose, og i virkeligheden både være binyrerne og stofskiftet den var gal med. I så fald ville jeg måske begynde at mærke gavn af min Eltroxin? Alternativt slet ikke have brug for Thyroid?
Det var dagens spørgsmål.
Jeg fik diagnosen "myksødem" 2 måneder efter min egen fødsel.
Livet er ikke det værste man har - men det kunne være meget bedre!
Lignende tråder
-
Min opstart på Erfa Thyroid
Av Michael i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 4Siste melding: 09-10-11, 19:05 -
Dosering av hydrocortison
Av akas i forumet HydrocortisonSvar: 22Siste melding: 24-09-10, 22:03 -
Er hydrocortison og binyrebarkekstrakter det samme?
Av AneMarie i forumet HydrocortisonSvar: 3Siste melding: 01-08-10, 18:41 -
Opstart fra en lang pause
Av Honeyhob i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 23Siste melding: 25-06-10, 15:44 -
Hvilke doseringer bør jeg starte med?
Av pling i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 12Siste melding: 24-11-09, 22:17

Svar med sitat
Bokmerker