Sitat Opprinnelig skrevet av morgensone Vis post
Hvis jeg ikke viste bedre kunne man tro at jeg var en hypokonder. (et kallenavn min mann bruker om meg.)
"Kallenavn" ?

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
Så bør du ta mannen din i skole !
Jeg har selv hatt hypokonderstemplet, og mener bestemt at de som tyr til slikt gjør det av uvitenhet. Dårlige kunnskaper om denne sykdommen og hvordan de virker, og hva en hypokonderdiagnose i virkeligheten er - er medvirkende.
Hils'n fra meg å be'n skjerpe seg !
Sitat Opprinnelig skrevet av morgensone Vis post
tusen takk for raskt og klart svar. Da har jeg en del ting å snakke med min fastlege om. Samt at jeg forstår mer om sykdommen min. Så da er det vel best at jeg venter med å bli gravid intil alle verdier er normale?
Nej, Morgensone Ikke lægen, men manden din har du noget at snakke om først.

Det kan ikke nytte at blive gravid "i tillæg" til hypothyreose og med at ens nærmeste ikke fatter hvad problemet er. Det er ikke "gratis" at gå gravid og der kommer også påvirkning ("symptomer") i dagligdagen af selve graviditeten. Det kan så ikke nytte, at den person (i hele verden) der gerne skulle være en ubetinget støtte, med let hånd uddeler udtrykket "hypokonder" sendt i hovedet på sin eneste ene (uanset søforklaringer på at det var kun for "sjov"). Der er ikke noget "sjovt" i kallenavnet "liten hypokonder min".

Faktisk tvivler jeg, om jeg overhovedet ville have barn med så illoyal en mand, før han blev klogere.... Der findes ingen ensomhed, der er værre, end den der findes i midten af uvidende, uforstående og (dermed) illoyale sine kære. Det er ikke det man har brug for, når man står med en nyfødt i favnen og ingen forstår een.