Viser søkeresultater 1 til 10 av 145
Threaded View
-
03-04-10, 19:10 #28
Sv: Er det normalt med mer hjertebank i oppstarten av Erfa??
Ja - er muligens ganske alene om dette, men sånn er det.
Har skrevet om det i D-vitamin-"bloggen" min her, men i korthet : Jeg brukte 5Grain/dag da jeg fikk svar på at jeg hadde for lav D-vitaminstatus.
Etter oppstart med D3 fikk jeg hjertebank og måtte tilslutt halvere dosen.
Så har jeg målt noen ganger, og har da sluttet med D3-piller 2 uker forut for prøven, og det går jo en uke til før jeg får startet opp igjen.
På den tiden må jeg øke Armourdosen - og senke den igjen når jeg starter opp med D3 igjen.
Har vært stabil på 3G lenge. Måtte øke til 3,5G da jeg sluttet med D3. Etter at jeg startet oppigjen med 100µD3 måte jeg redusere Tyroidet til 2,5G, men nå skal jeg øke det litt igjen.
I fjor brukte jeg 50µg - sommer som vinter (med prøvetakingsavbrekk) Dosen resulterte ikke i mer enn 25-OH D3 på 70.
Det er nok i underkant, så nå bruker jeg 100µg/dag.
Jeg har jo ikke hatt stabile prøver noen gang - og det kan ha vært en følge av varierende D3-status ?
Har jo vært inne på den tanken jeg også.....
Det kan jo muligens stabilisere seg ved høy nok dose ?
50µg/dag er i så fall ikke nok.
Får se hvordan det går med 100-dosen.....
Ikke sikkert det er nok heller !
http://www.pamelaegan.com/articles/vitamind3.htm
En legeblogg her fra en anerkjent lege - dere : spis MER D3 !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Startet Levaxin/Armour. Riktig dose?
Av Siriusen i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 12Siste melding: 12-12-10, 11:49 -
Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
Av Bittebitt i forumet Lavt stoffskifteSvar: 72Siste melding: 17-05-10, 13:55 -
Jeg skal opereres på Ullvål, så håper kirugene dere er flinke.
Av mor3barn i forumet Høyt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 08-10-07, 12:31 -
Jeg har startet kombinasjonsbehandling T4/T3 :)
Av Anne Ma i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 31Siste melding: 08-10-06, 21:27

Svar med sitat

Bokmerker