Måtte altså til øre, nese og halsspesialist + hode og nakke;-)

Da jeg kom til han kunne jeg i hvetfall skjønne at han visste mye om stoffskiftet for han begynte med engang å tegne og forklare hva som skjer med TSH, FT4 og T3. Han sa også med en gang at man måtte se på alle disse tre og ikke bare TSH;-) Tror han var lettere sjokkert da jeg fortalte han at min lege kun ville se på TSH.

Han spurte om jeg hadde tatt ultralyd av kjertelen og ble sjokkert da jeg sa at det hadde jeg ikke og at min lege aldri hadde hentydet noe i den retningen.

Jeg har jo økt medisindosen min med levaxin til 100 etter at legen i Norge mener jeg bare trenger å gå på 50 mikrogram. Legen her i Egypt kunne ikke forstå at jeg som er en stor person kunne ligge på en så liten dose, han mente jeg burde ligge på 200. Han ville se på mine utskrifter fra NOrge, jeg tok nye blodprøver og han beordret meg til ultralyd.

Så på søndag skal jeg tilbake til han og er ganske så spent.

Det som er er at jeg har fått svar på ultralyden og er spent på den, det står på engelsk og jeg forstår ingenting annet at det virker som om noe er normalt og noe litt rart, hehe.
Skriver inn her og håper det er noen som kan hjelpe meg (forstår om ingen orker også da;-))

THYROID US EXAMINATION REVEALED:

-Both thyroid lobes are of average size, yet both are of Heterogenous texture.

Multiple, variable sized and heterogenous nodules are seen on both lobes;
-Largest on the RT lobe 11x8 &12x7mm.
-Largest on the LT lobe 14x6mm at the upper border nesr the isthmus and 8x6mm.

-The capsule of the gland is smooth and intact.
-Decreased vasculatity on both lobes.
-No thyroid cysts.
-No retro-sternal extension.
-Markedly dilated RT IJV (caliber about 21mm), yet it`s commpressible.
-Normal sonographic appearances of neck vessels on the LT side with intact both carotid sheaths.
-No cervical lymphadenopathy.

Conclusion;
- Picture of multi-nodular goiter, for furthur assessment.