Sitat Opprinnelig skrevet av Jeanette78 Vis post
Heisann!

Har hatt en svært aktiv dag og er litt sliten, så dette blir kort akkurat nå dessverre..

På meg virket det som om jeg ikke trengte en så stor dose som 3 grains og oppover til å begynne med. Men nå nærmest skriker kroppen etter stoffskiftehormoner. Jeg har økt med 60 mg og er oppe i 195 mg nå, og føler meg mye bedre, men trenger sannsynligvis mye mer. Føler meg ikke hyper heller, og pulsen er ikke slik at jeg reagerer på den negativt. Hvorfor det er sånn, vet jeg ikke, men det er helt tydelig at jeg ikke klarer meg på 135 mg for eksempel nå.

Her er forresten littegrann ift. dosering fra pakningsvedlegget til Erfa.:

Initial dose for myxedema is usually 30 to 180 mg daily; other hypothyroid states, 60 to 300 mg daily. Usual maintenance dose is 30 to 125 mg daily.

Så her varierer jo dosene fra 30 til 300 mg.. Men så må jeg innrømme at jeg her og nå ikke helt skjønner forskjellen på myxødem og andre hypothyroide tilstander..

God natt!
Hei du!
Takk for tilbakemelding. Las i tråden din i stad, og må tilføye: lykke til med å finne att forma!
Ja, kva er skildnaden på myxødem og andre hypothyroide tilstandar. Kvifor ulik dosering? Eg har da startdosen framleis, eg da, 30-180 grains. Har akkurat auka til 120 grains og teke vekk Levaxin totalt. Føles som kroppen skrik etter meir, ja.
Hatar å kjenne meg hypo. Blir litt deppa av det. Det er som om eg har vore frisk lenge nå (sidan oppstart Erfa i april/mai), og nå har fått ei brutal påminning om at eg har ein sjukdom eg skal måtta ha med meg resten av livet. **** it altså! Alt kjennes som eit tiltak for tida. Eg er utolmodig og vil bli bra. Orkar ikkje meir sjukmelding nå, har jo redusert stillinga for å takle dette her. Må eg kanskje vera sjukmeldt i tillegg.. Ferie skal eg på snart også.

Men det gjeld å ikkje miste motet, vel. Får prøve som deg og dosere meg opp litt. Skal diskutere med legen også. Korleis gjer du det når du endrar dose?