Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Threaded View
-
14-09-10, 12:29 #1
Større pigmentforandringer i huden?
Kort bakgrunnshistorie: I 2003 ble stoffskiftet målt pga div. plager, men verdiene var midt i "normalen" så det ble ikke gjort noe mer. I 2005 var jeg på nytt hos legen fordi jeg var så trøtt og slitten "uten grunn" - den gangen viste TSH 4,3 og FT4 15. Dette var grenseverdier for lavt stoffskifte - men altså innen "normalen". Derfor ble det ikke gjort noe "medisinsk". For å gjøre en lang historie kort så ble jeg de påfølgende 5 årene dårligere og dårligere, uten at stoffskiftet ble målt før jeg selv i april iår (2010) insisterte på at et eller annet var "riv, ruskende galt" - da viste TSH en verdi på knapt 13 og FT4 var nede på 9.
Har tatt Levaxin i 5 mndr nå, og merker sakte men sikkert forbedring i mange av sykdomssymptomene etter ca 3-4 mndr.
MEN jeg har de siste par årene fått store pigmentflekker på begge underarmene - hvis jeg soler meg så er halve armene mye mørkere enn resten, og litt skjoldete. Har ikke tenkt på noen sammenheng med lavt stoffskifte, men har hørt om et par stykker som har opplevd det samme, så kanskje det er en sammenheng???
Hadde derfor vært interessant å vite om det er andre stoffskiftesyke som har opplevd pigmentforandringer!
Lignende tråder
-
Myxødem huden
Av Hansen i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 18Siste melding: 16-08-13, 14:27 -
To spontane aborter på rad.
Av Linn i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 16Siste melding: 02-08-10, 19:29 -
Større fare for spontan abort?
Av lady90 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 2Siste melding: 02-08-10, 19:29 -
Hvide pleter i huden
Av Rogi i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 0Siste melding: 03-05-10, 17:12 -
Huden, håret og hormoner
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 6Siste melding: 20-12-09, 01:57

Svar med sitat
Bokmerker