Jeg har de siste årene hatt en hvilepuls på ca 72.

Nå, i den seinere tid har jeg vært oppi 80-83 målt i samme situasjon. Jeg har fundert litt på om det er et symptom på at dosen min er i høyeste laget, eller om det er en følge av at jeg har gått opp 12 kg det siste året samtidig som at jeg ikke har hatt ork til noe trening...

De siste to dagene har jeg begynt prosessen med å flytte levaxin-dosen fra morgen til kveld og i den forbindelse har jeg fordelt dosen en del over dagen for å ikke kaste om så raskt.

Det gjør at jeg ikke klarer å holde medisinen helt unna måltid og tilskudd så jeg regner med svekket opptak disse 2-3 dagene det står på.

Og i dag er pulsen tilbake på 72....?

Dere som har erfaring - hvor god er puls som en rettesnor på dose? Er rett og slett dosen litt i overkant for meg? Jeg har ikke hatt andre symptomer på at dosen er høy. Som n'Finn sier så har jeg gått med underskudd såpass lenge at en periode med overskudd bare gjør godt...
(Valget er mellom 100µg og 112,5mg for min del...) Det er mulig at jeg ikke trenger mer enn 100 de greie dagene i måneden og så bare uppe den bittelitt når humør/form tilsier det? (Typisk noen dager i måneden...)

Innspill mottas med vidåpne ører.