Heisann!

Jeg fikk i 2006 fjernet min skjoldbruskkjertel helt pga høyt stoffskifte, da legene sa at kjertelen aldri kom til å kunne bli bedre og at det var like greit å fjerne den.

Etter operasjonen fikk jeg en resept på levaxin, og en liten beskjed om å ta prøver innimellom for å justere dosen.
Og det var egentlig det jeg fikk vite.

Nå sitter jeg her, med både fysiske og psykiske plager, og er igrunn litt forvirret over alt sammen. Men jeg skal selvsagt være den første til å innrømme at jeg kanskje ikke har vært til kontroll hos legen ofte nok...

Begynte på 100microgram Levaxin daglig etter operasjonen, fikk oppjustert til 125microgram en tid senere, og så til 125microgram 5 ganger i uken, og 100microgram 2 ganger i uken.

Jeg har foreløbig ingen prøveresultater å komme med, men skal få satt alt fra journaler til epikrisen fra selve operasjonen i en perm, hvor jeg kan holde orden.

Men, jeg føler meg aldri egentlig i form, og psykisk er jeg helt nedi grøfta, og har vært der en stund. Energimessig kan jeg som oftest utføre helt vanlige gjøremål, men bli veldig sliten i etterkant. Hadde fulltidsjobb som gikk greit energimessig, helt til jeg kom hjem og var totalt utslitt.

Det jeg dog lurer på, er hva T4, T3, og THS egentlig er, og gjør. Det er vel hormoner alt sammen, men jeg har liksom aldri helt fått med meg noe mer enn akkuratt det.
Noen som kan komme med en kort innføring?