Hej med jer,

Så er det igennem en meget venlig person lykkedes mig at komme i besiddelse af Erfa Thyroid, som jeg startede op på igår.

Sygdomshistorie kort:
Kirtel begyndte at vokse i 2008. Blev dengang scannet til 60 ml. Start 2010 scannet til 90 ml - og trykkede udelukkende indvendigt med synkebesvær og meget ubehagelige fornemmelser til følge. Marts 2010 fik jeg så radiojod, maks dosis - med den ubehagelige virkning at mit stofskifte blev for højt( har ellers gennem hele forløbet været konstant og i orden), samt at kirtlen også nu bestemte sig for at vokse endnu mere, selvom det jo var den modsatte effekt af joden man kunne forvente ?!?!?!?

Blev i juni indstillet til op for total fjernelse, og de fjernede i slut juni 182 ml. kirtel. Blev sat på 100 mcg euthyrox ved udskrivning. Denne dosis var jeg på ca en uge, hvorefter jeg begyndte at få tydelige symptomer på højt stofskifte, og da alle læger var på ferie, satte jeg selv dosis ned til 50 mcg. Dette fungerede jeg egentlig ret godt på i en måneds tid indtil jeg blev træt træt træt, og kom til kontrol hvor mit tsh var 58, frit t4 på 8,9 og frit t3 3,2. Den flinke læge på OUH som jeg faktisk er ret godt tilfreds med, kunne jo så fortælle mig at medicindosis var alt alt for lav og jeg hurtigst muligt skulle trappe op til 125-150 mcg euthyrox... Det forsøgte jeg men fik igen symptomer på for højt stofskifte. Primært at psykisk karakter, men også fysisk.

Well jeg har indtil fredag spist 100 mcg euthyrox, men igår startede jeg med 1 grain erfa om morgenen og så 1/2 grain til middag og ingen euthyrox. Det gik fint og her søndag morgen har jeg så spist 1,5 grain her til morgen.

Jeg synes ikke jeg kan mærke nogen forskel - så det tager jeg positivt.

Jeg har store forventninger til dette her erfa, og håber bestemt ikke jeg bliver skuffet.

Mange hilsner
Mikkel