Hei! Jeg er ny her på forumet og trenger hjelp.

Jeg har akkurat fått beskjed om at jeg har lavt stoffskifte. Jeg hadde følt meg dårlig en stund etter fødselen i januar i år og det gikk liksom ikke over. Hadde alle symptomer eller i alle fall de fleste. Gikk til fastlegen og tok blodprøver og fikk følgende svar;

Anti TPO >1000
Anti Tyreoglo 80
DHEA sulfat 2,1
Ft3 4,9
TSH 5,89
Ft4 9.9
rT3 0,14
Tyroksin 86
S Kortisol 227
S Trijodtyronin 1,6

Hun mente jeg hadde klassisk lavt stoffskifte og satte meg da på Levaxin 25 mg med økning til 50 mg etter en uke.

Dag 1. Noen timer etter inntak av tablett; prikkin, stikking i hodet, hender og føtter: kun på venstre side av kroppen... jeg syntes det var veldig rart. Våknet dagen etter og det var mye bedre. (tar pillen mellom middag og kvelds).

Dag 2. Noen timer etter inntak av tablett; prikking, stikking, hodepine og lette brystsmerter både foran og bak på ryggen (i hjerteregionen). Tenkte at dette var veldig rart og gikk og la meg. Bedre dagen etter.

Dag 3. Noen timer etter inntak av tablett; kraftig prikking og stikking i venstre fot, ben og fotsåle. samme med venstre arm og håndflate Kraftig hodepine på venstre side. Smerter i venstre arm og skikkelige brystsmerter - press både foran og bak. Anpusten og måtte gå å legge meg. Bedre i dag, men ikke bra!

Jeg TØR ikke ta en pille til!! Det må jo være bivirkninger?? Ringte legen dag 2 og forklarte symtomene. Fikk beskjed om at hodepine og prikking var ikke vanlige bivirkninger på Levaxin. Dessuten var det for lav dose til å kunne være en "overdosering". Ringte legevakt dag 3. De sa det samme- ergo ingen hjelp å få!! Vi har forresten mye Angina Pectoris i famlien. Begge besteforeldrene mine fikk det i ung alder (40-50 årene) jeg er 39. Min EKG er normal.

Hva i sv.. skal jeg gjøre?? Det blir jo feil uansett hva jeg gjør. Noen med erfaringer og som kan lese disse verdiene???

Takker masse for hjelp!

AnnieG