Viser søkeresultater 1 til 10 av 24
Threaded View
-
01-09-10, 22:02 #14
Sv: Erstatte t4 med ren t3 ?!
Tak!
Kære Blondie, det har da været en smertefuld oplevelse.
Men tak for dit svar. Det første, jeg tænkte, da jeg læste det, var at det måske er bedre bare at skifte læge ... For vi er jo i udgangspunktet ikke engang enige om, at der er tale om en kombinationsbehandling
Dog, ved nærmere eftertanke tror jeg, det bedste vil være at hun får medicin fra Skanderborg og så supplerer med thyroid eller omvendt
For det er indlysende, at hun har brug for meget mere t3 end det, hun kan danne selv. Men Lio'en tåler hun dårligt - får mavesmerter - så den er ikke god nok, selvom det ser ud til, at både fordøjelsen og humøret er lettet noget i dag!
Lægen og sygehuset har givet dårlige instrukser - det må vi holde os til i første omgang, og så i næste omgang skifte medicin
Så pga af thyroid'en bliver jeg nok nødt til at få hende til at rykke over i privat regi. Men det lyder nu ikke til, det bliver helt så svært som jeg troede at få hende med til det
Det er nok takket være Lio'en, ondt i maven eller ej. Det er nemmere at overskue tingene med mere t3 i skroget ... Så først på medicin fra Skanderborg, og så til raffinementerne 
Har lige set min mors blodprøve i dag - her et lille uddrag:
Tsh 0,11 (0,30-4,00)
thyroxin 22,4 (12,8-20,4)
trijodthyronin 1,65 (1,27-2,79)
....så det er jo tydeligt, at der er GODT NOK IKKE meget t3 at holde fest for!
Nielsigne
Sist endret av Nielsigne; 01-09-10 kl 22:03 Begrunnelse: tilføjelse

Svar med sitat
Bokmerker