[Tusen takk for flotte svar alle sammen! Anisa, du har virkelig brukt tid på å svare meg, det er jeg veldig takknemlig for. Ser at ScanLab har flere mannlige hormontester. Er det den som på norsk heter Omfattende Manlig Hormonprofil, eller er det Komplett Manlig Hormonprofil du mener? Prisene er stive ser jeg, men hva gjør man ikke for helsa... Jeg skal absulutt vurdere dette.

Jeg er så "uheldig" å ha både far(pensjonist i år 73 år) og bror som var/er privatpraktiserende leger. Disse bor desverre veldig langt unna meg, og har derfor fulgt prosessen min på avstand. De har jo begge vokst opp med meg. og vet godt begge to at jeg har slitt mye med uforklarlige symptomer oppigjennom årene. Utfra det de nå får høre, så snakkes det mere og mere om endokrinologiske problemer. De er begge rystet over hvordan det hele nå utvikler seg, både med symptomene og legenes (les: fastlege og sykehusleger) behandlingsvalg. Er selv så svak i øyeblikket at jeg ikke føler kreftene strekker til for å hverken argumentere for eller imot det de velger av metoder. Jeg har prøvd enkelte ganger, men det blir avføyd pga. alle de negative prøvene.... hmmm.

Jeg har prøvd å finne noen spesialister her inne i mitt område, men finner ingen konkrete bortsett fra Dr, Thor Haug i Molde. Noen som vet om han "liker" slike tilfeller som meg? Send gjerne PM om det ikke er lov å skrive om leger her inne.

Grunnen til den vannvittige uredningen på kort tid i november var at jeg ble så blå på hender og føtter. Mistanke om noe alvorlig var høyst til stede i starten, men ingen maskiner eller tester viste noe som helst. Alle så det, men ingen trodde på det liksom... Men det er klart at det var noe... Disse episoden skulle gjenta seg mange ganger (uten innleggelse - det holdt med 2 innlegelser for meg hvor jeg bare ble sendt hjem med ordene "Du er frisk!". Ble dødsyk av påkjenningene). Det var helt vilt. Jeg tålte overhode ikke å utøve fysiske bevegelser, og spesielt bruk av ryggmuskulatur. Da endte det med forferdelige symptomer som kom opp til et døgn etterpå. Gjerne veldig sent på kvelden eller på natta. Aldri utløst direkte. Varte i 2 til 6 timer. Jeg lurer nå på.... hva skjer med kroppen når den er totalt tom for hormoner (les: alt som kroppen må ha). Kan kritiske situasjoner som dette utløses da?

Jeg er desverre også av typen som heller ligger hjemme å lider enn å gå til lege. Har vel knapt tatt en hodepinetablett eller vært innom der før noember i fjor. Kan vel kanskje takke meg selv for at dette har kommet så lang som det har gjort.

Når man er så syk som dette og ikke blir trodd, så blir man ofte sittende og selvdiagnostisere seg på nettet. Og jeg ender bestandig opp med hypotyreose. Kjenner igjen alle symptomene. Og da mener jeg alle! Flere ting kan også styrke teorien (har lest på nettet http://www.stoffskifte.info) f.eks. Ble jeg gråhåret i en alder av bare 21år. Og da mener jeg grå.

hmmm. nå får jeg bremse litt her.