Hei
Jeg ble operert i to omganger, med to uker i mellom, høsten 2009 for kreft i skjoldbruskkjertelen på Rikshospitalet. Operasjonene gikk greit, hadde ikke noe særlig smerter, og kom meg raskt begge gangene. Problemet i ettertid har kun gått på stoffskiftet. Jeg har fått lite informasjon om stoffskiftet av legene, og oppfølgingen har vært elendig. Heldigvis har jeg ikke hatt noe problemer i forhold til biskjoldbruskkjertlene

I de ukene før jeg fikk radio-jodbehandling sto jeg på Liothyronin, men dosen var nok for lav for jeg fikk "alle symptomer" på for lavt stoffskifte før jeg sluttet med tablettene. Perioden jeg var uten medisiner var ikke en bra periode (ca 2 uker). Det var som om hjernen hadde reist på ferie hukommelsen sviktet, og konsentrasjonen var generelt elendig, og jeg var veldig slapp. Selve oppholdet på isolatet var ikke så annerledes enn hvordan hverdagen var ellers jeg sov, så på tv, tittet litt i blader og snakket i mobilen. Hadde også med meg data, men det var ikke mulig å få koblet seg til internett! Matlysten var i utgangspunktet dårlig, så jeg hadde med meg litt mat og drikke ved innleggelsen (ikke ta med det beste du vet, for det smaker ikke så godt i ettertid ). OG! jeg frøys, veldig! Men jeg var så heldig å få en ekstra ovn på rommet.

Beklager hvis innlegget er veldig negativt, det er ikke meningen! Det virker som om de fleste har mye mildere symptomer enn jeg hadde!!?? Men om dere får noe som ligner litt, så vet dere iallefall at dere ikke er alene om det (jeg hadde ikke fått noe informasjon om det på forhånd og følte at noe måtte være galt med meg..) Heldigvis snudde alt med en gang jeg fikk begynne på medisiner igjen. I løpet av en ukes tid følte jeg meg myyye bedre!!
Lykke til

Er det noen som har erfaring med oppfølging etter radio-jod og lyst til å fortelle litt om det? Halvtårskontroll, årskontroll osv??

Hilsen Idea