Viser søkeresultater 1 til 2 av 2

Threaded View

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Standard Chlorella og/eller Spirulina vs lavt stoffskifte

Jeg brukte chlorella for et år siden - det var i forbindelse med fjerning av amalgam fra to jeksler.
    Det skal ha en rensende effekt, samtidig så inneholder chlorella mye vitaminer og mineraler ++
    Så ser jeg i ettertid at chlorella også inneholder jod og da blir det for mye for meg;
    jeg får jod gjennom thyroid medisin.
    Prøvde også kelp ifjor høst, da var jeg ikke på noen medisiner, og jeg ble kvalm og uvel av det.

Så håpet jeg at spirulina var uten jod... men blei skuffa

Sitat Opprinnelig skrevet av rexxy69 Vis post
    Autoimmune sykdommer: Et immunforsvar ut av balanse ?

Stort sett har alle autoimmune sykdommer - forhold der immunforsvaret begynner å angripe seg selv eller eget vev - enten en Th1 eller Th2 dominans. Sagt på en annen måte, autoimmune tilstander generelt har enten en T-celle oppregulering og B celle undertrykkelse (Th1 dominerende) eller det motsatte (Th2 dominerende).

Th1 dominerende: T-celler opp, B-celler ned

Th2 dominerende: T celler ned, B-celler opp

Det er viktig at mennesker med autoimmune sykdommer opprettholder Th1/Th2 balanse. Når immunforsvaret er feilregulert og begynner å angripe kroppens vev, jo mer ut av balanse immunforsvaret er, jo mer aggressivt vil vevet angripes. For eksempel, hos noen med revmatoid artritt, en autoimmun tilstand der immunforsvaret angriper brusk, jo mer ut av balanse Th1/Th2 systemet er, jo mer ødeleggelse vil finne sted.

Om du derimot er diagnostisert med en autoimmun tilstand, spesielt en Th2 dominant lidelse, kanskje grønn te ikke er noe for deg. Nedenfor er det en liste over vanlige autoimmune tilstander som en generell retningslinje men vær oppmerksom på at det ikke alltid er slik. Det er mye vi fremdeles ikke vet om autoimmune sykdommer. Hvis du ”ser deg selv på denne listen” må du være klar over at dette ikke er noen eksakt vitenskap med mange som ikke har "standard" dominans. Det vet man ikke før man har tatt blodprøver.

Vanligvis Th1 dominante lidelser: Autoimmune sykdommer med mulig nytte av grønn te: MS, Chrons, Type 1 diabetes, Hashimotos/Graves, Psoriasis, Reumatisme

Vanligvis Th2 dominante lidelser: Autoimmune sykdommer som mulig blir verre av grønn te: Allergi, Astma, Kronisk sinusitt, mange kreftformer, Hepatitt B og C, Ulcerøs colitt, Lupus

Th1 stimulerende forbindelser:
    Echinacea, Astragalus, lakris rot, beta-sitosterol, ashwaganda, Panax ginseng, sopp (Maitake, Reishi, Shiitake), chlorella, druekjerneekstrakt

Th2 stimulerende forbindelser:
    Grønn te, resveratrol, pycnogenol, curcumin, genistein, quercetin
    Jeg er mest sannsynlig Th2-dominant og trives med Ashwaganda og lakrisrot -
    men Chlorella blir det nok ikke mer av
    Sist endret av Kevlin; 16-08-10 kl 18:13
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Lignende tråder

1. Lavt stoffskifte eller binyretretthet??
    Av Jeanette Ws. i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 26
    Siste melding: 06-07-10, 20:55
  2. Lavt stoffskifte eller utbrent??
    Av Søvniiiig i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 25-01-09, 12:37
  3. Lavt stoffskifte eller ?
    Av Sonye i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 3
    Siste melding: 13-03-08, 17:56
  4. Har jeg lavt stoffskifte eller.....?
    Av jan-1962 i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 8
    Siste melding: 21-01-08, 17:54
  5. TRAS, lavt eller høyt stoffskifte???
    Av Unn i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 6
    Siste melding: 29-05-07, 18:08

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn