Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Threaded View
-
08-08-10, 19:36 #1
Hjelp - symptomer på overdosering?
Jeg var hos legen til kontroll tidligere i uka, TSH var da på 1,97 og FT4 på 16. De siste 9 ukene har jeg gått på 100 mcgr per dag, dvs 700 mcgr i uka. Legen ønsker å få TSH under 1,0 og FT4 opp på rundt 20, og ba meg derfor øke dosen 3 dager i uka (tirs-ons-lør) til 150 mcgr, resten av dagene 100 mcgr - altså totalt 850 mcgr i uka.
Begynte med dette torsdag morgen (150 mcgr mot tidligere 100 mcgr), følte meg uvel hele torsdagen (veldig varm og ekstrem svette) - tenkte ikke på noen sammenheng i forhold til Levaxinen. Fredag tok jeg 100 mcgr, følte meg like varm og svett hele den dagen. Lørdagen fulgte jeg opp med 150 mcgr, og idag søndag 100 mcgr. Har vært omtrent konstant veldig varm og ubehagelig svett over hele kroppen helt siden torsdag morgen (som altså var første dag med høyere Levaxin-dose). Først idag begynte jeg å lure på om det kunne være en sammenheng mellom økningen i medisin og det å være konstant veldig varm og svett, har derfor søkt litt både her på forumet og på nettet ellers. Har jo forstått at dette er typiske symptomer på overdosering, men er det virkelig mulig at kroppen min kunne reagere bare 2-3 timer etter inntak av den forhøyede dosen med Levaxin?
For sikkerhets skyld har jeg på egen hånd nå bestemt meg for en meget langsom opptrapping - først økning til kun 112,5 mcgr per dag 3 dager i uken 2 uker, deretter 125 mcgr per dag 3 dager i uken i 2 uker. Dersom dette går bra så tenkte jeg å deretter prøve med 150 mcgr (disse tallene er jeg kommet frem til ved å kombinere de tablettene jeg allerede har som er på 75 mcgr og 100 mcgr). For ordens skyld gjør jeg oppmerksom på at jeg altså de resterende 4 dagene i uka er på de opprinnelige 100 mcgr per dag.
Høres denne langsomme opptrappingen ok ut, eller er jeg "overforsiktig"? Ubehaget jeg har hatt de siste dagene vil jeg absolutt ikke oppleve igjen, nemlig!
Til slutt vil jeg bare si at jeg spurte legen min på forhånd om det ikke var mye å øke fra 100 til 150 mcgr sånn med en gang, men han mente at så lenge det bare var snakk om 3 dager i uka som tilsammen utgjorde 150 mcgr fra totalt 700 mcgr til totalt 850 mcgr i uka hadde jeg ingenting å frykte...... Men jeg tror altså at han tok feil.....?
Lignende tråder
-
Normale verdier...men alle symptomer - får ikke hjelp!
Av tessan i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 10Siste melding: 01-08-15, 19:36 -
tidlige symptomer på overdosering med Levaxin
Av cathrin i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 21Siste melding: 17-11-11, 11:32 -
Normale verdier...men alle symptomer - får ikke hjelp!
Av tessan i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 8Siste melding: 14-06-10, 20:58 -
samle opp symptomer overdosering levaxin her!
Av isa1 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 4Siste melding: 18-03-08, 21:37 -
Lettere å få hjelp med hyper symptomer?
Av cathrin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 16-08-06, 21:31

Svar med sitat

Bokmerker