Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Jeg brukte hydrokortison en god stund før jeg begynte å merke små forskjeller. Det er viktig med tålmodighet!
Siterer noe Vigdis har skrevet i en annen tråd i dag. Jeg har gått på Cortef 15 mg i litt over en uke. Ruth, det er veldig godt å høre at du ikke kjente effekt før etter en stund, for jeg må si jeg er litt "skuffet" over å ikke ha kjent noen pang effekt. Synes det er rart man merker gradivs effekt fordi cortef'en går jo ut i kroppen med en gang, og brukes opp etter ca fire timer??

Dumme, optimistiske meg tok meg en altfor lang tur i går med to barn i dobbelvogn i lange oppoverbakker. Var kun borte en time men det var visst altfor tungt viser det seg i dag. Er virkelig kraftløs, svak og svimmel og har hatt en ordentlig kjip dag. Trodde jeg kunne tøye grensene litt mer siden jeg tok hele 30 mg Cortef i går (pga pms) (er på 15 mg i igjen i dag). Føler meg jo fin i farta der og da, og synes det er kjempedeilig å gå. Men det gjelder altså å bruke forstanden mer enn følelsene.......... Veldig kjedelig, men jeg er så redd for å bli verre av dette at jeg må ta meg kraftig sammen for å ikke gjøre slike ukloke ting igjen

Merker også at jeg blir mindre sulten av medisinen. Men føler den lurer kroppen litt, for jeg er sånn som blir syk/utmattet om jeg spiser for lite/feil mat, og til gale tider. Så nå har jeg tre kvelder på rad spist is og sjokolade for å ta igjen "det tapte" jeg ikke spiste på dagen fordi jeg faktisk ikke følte meg så sulten. Høres sikkert veldig rart ut, men sånn er det altså hos meg. Sukker er jo en killer for binyrene så får tenke litt på hvordan jeg skal løse dette.

Det finnes ingen mirakelkur for binyretretthet for min del. Men som jeg nevnte innledningvis, var det godt å lese at det tok tid før andre har kjent effekt av det.