Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Tråd: Overdosert..
Threaded View
-
27-07-10, 21:53 #1
Overdosert..
Hei! Har vært her og snoket litt, men først nå jeg har tatt mot til meg og registrert meg

Jeg er en jente på 28 år som fikk konstatert lavt stoffskifte i 2004. Siden det har jeg vært medisinert. Først med levaxin og senere kombi levaxin og liothyronin. Dosen jeg har ligget på det siste året er 175 mcg levaxin og 60 mcg liothyronin. Lio’n fordelt på 3 doser utover dagen. Vet at dette er en høy dose, spesielt lio’n, men har øket den forsiktig i samråd med lege. Var hans forslag å øke den såpass ettersom jeg konstant har klaget om slapphet. (Ble sykmeldt nov 07’ og gikk over på attføring i fjor, gjorde et halvhjerta forsøk på skolegang i fjor høst, men måtte avbryte nettopp pga. slapphet). Vel, så over til blodprøvene mine.
Ved sist måling så det slik ut: FT4 13,3 (11,0-23,0), FT3 5,5 (3,5-6,5) TSH 0,01 (0,20-4,0). Tsh har vært så lav siden oppstart av liothyronin.. Til tross for disse prøvene skjønner ikke legen hvorfor jeg fremdeles er så plaget av slapphet/slitenhet. Fastlegen min var overbevist om at jeg var deprimert (og hvem blir vel ikke det av å ha det så jævlig hele tiden!)og henviste meg til psykiater. Ble utredet for depresjon og begynte motvillig på cipralex mai 09. Responderte nesten alt for bra på den til å begynne med, masse energi, klarte ikke sitte stille etc. Men etter hvert avtok det. På eget ønske fikk jeg begynne med Wellbutrin retard. Og tar nå 300 mg av det. Det fungerer bra mtp. mørke tanker etc. I tillegg tar jeg 300 mg seroquel for å få sove. Slitt med søvn i mange år, men nå sovner jeg relativt fort og har sammenhengende søvn. Før var jeg konstant stressa. Må nevnes at jeg var i en meget stressende jobb før jeg ble sykmeldt med mye overtid.
Puh!! Ble mye det her, men over til det jeg EGENTLIG skal frem til
Etter å ha slitt med slitenhet i så mange år tenkte jeg at kanskje det er T4 som er for lav. Leste litt om det på forumet her, og bestemte meg for å øke dosen sakte. De siste ca. 8 ukene nå har jeg økt dosen fra 175 til 225. I begynnelsen merka jeg STOR forbedring,. Var i syden i 2 uker uten å være sliten en eneste dag!! Kom hjem igjen, så lå jeg nesten bare i sengen i 3 dager. Ellers har det vært litt sånn opp og ned med formen, men søvnen har vært helt grei helt til i natt. Kjenner at hjertet slår veldig fort, det har det egentlig gjort ganske lenge. Hvis jeg kjenner etter på halsen kjenner jeg det på dagen også, men blodtrykket er målt til 90/75, så må kjenne godt etter. Er ganske varm, men ikke noen overdreven svetting. Ikke på trening heller. I natt smalt det i hodet flere ganger og like før jeg sovner er det akkurat som jeg skvetter til ved at jeg hiver etter pusten.
Dette har også vedvart lenge, men da jeg var i syden var det så sterkt at jeg ble skikkelig redd. Dette var ca 3 uker ut i doseøkningen. Drømte også i natt at jeg drakk liter på liter med vann. Skikkelig tørst og var på do 3 ganger for å tisse i natt. Jeg er ikke i tvil om at det er for mye medisin i omløp nå. Spørsmålet er om jeg har økt for fort eller om det er for mye generelt. I dag har jeg ikke tatt stoffskiftemedisinen og tenkte å la være i ca 6-7 dager slik at jeg havner på ca 175 mcg igjen. Spørsmålet er da om jeg skal la være å ta T3 også? Den har jo kort halveringstid, men regner med at kroppen får nok T3 av overdosen med levaxin? (En av grunnene til at legen skriver ut så mye T3, er fordi han mener at jeg konverterer ikke bra nok fra T4 til T3 )Dette er jaggu meg ikke enkelt. Ikke rart man blir frustrert til tider
Har tenkt tanken at det kanskje er for mye T3 (til tross for blodprøvene) og for lite T4...
Håper noen er så snille og deler sine erfaringer med meg angående overdosering, før jeg blir gal av meg selv
Jeg har faktisk aldri vært så fin i magen før etter doseøkningen. Før var jeg konstant oppblåst, på do flere ganger daglig med en følelse av å ikke få ut alt. Men nå er magen alltid helt fin uansett hva jeg har spist
"Resultater kommer ikke servert på sølvfat. Man må jobbe hardt for dem."
Lignende tråder
-
Overdosert - Hva gjør jeg?
Av NoraH i forumet Lavt stoffskifteSvar: 26Siste melding: 30-06-09, 19:51 -
Overdosert?
Av Pusen i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 11-06-09, 21:32 -
er jeg overdosert???
Av lillevenn1 i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 03-03-09, 03:53 -
Overdosert?
Av Toto i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 4Siste melding: 09-07-08, 11:29

Svar med sitat
Bokmerker