Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Threaded View
-
24-07-10, 09:01 #14
Sv: Dere som vellykket har gått ned + 10kg
Jeg har ikke noen form for trygd fordi jeg ikke er syk nok i følge NAV... Selv om jeg nå er 50 % sykemeldt, får jeg ikke mer enn ca 1400 kr å rutte med i måneden fra dem. Det er fordi jeg tjener så lite, hadde bare rundt 75.000 i brutto inntekt i fjor. Så det er ikke akkurat så fett innhold i min lommebok heller, kan man si. Jeg må i alle fall snu på hver krone. Bortsett fra katta er det kun meg i husholdningen her.
Likevel greier jeg å få til et noenlunde sunt kosthold. Nå lager jeg meg ikke kyllingsalat, men jeg lager meg en eggesalat hver dag som består av en halv isbergsalat, to tomater, to hardkokte egg, litt nøtter/pinjekjerner eller krutonger og en bitteliten dæsj dressing. Jeg har ikke regnet på hva dette blir, men isbergsalaten koster rundt 10,- og da har jeg til salat i to dager av ett hode. Egg metter faktisk ganske mye, så jeg bruker mye av kokt egg både i salat og til pålegg. Spiser salaten om kvelden, for den trigger ikke blodsukkeret så mye som brødmat gjør, så da er blodsukkeret mye lavere om morgenen.
Kylling bruker jeg til middag, og da velger jeg gjerne den ferdiggrillede varianten fra First Price med kyllingvinger og klubber til rundt 57 kr (KIWI). Denne fryser jeg ned, og så brekker jeg ut 5-6 kyllingvinger hver gang jeg skal ha det til middag. Tilbehøret er som oftest frosne wok-grønnsaker og frosne "opphøgde pottiter" av noe slag. Putter alt sammen i microen, og har ferdig middagsporsjon etter 20 minutter.
Av og til erstatter jeg kyllingen med et stykke laks eller torsk, eller 4-5 fiskepinner. Jeg kjøper også First Price ferdige fiskekaker som jeg også fryser ned i porsjoner på to og to, og bruker samme tilbehøret til når jeg har det til middagen. Det hender jeg en sjelden gang kjøper en pakke pølser, og denne fryser jeg også ned i porsjoner på to og to pølser.
All middagsmat lager jeg i microen, så det blir ingen steking. (Jeg har ikke avtrekksvifte på kjøkkenet, så jeg steker aldri mat).
Brødmaten min består stort sett av knekkebrød. Kjøper Wasa Husman i dobbeltpakning, tror den koster 12,90 her. Kjøper alltid masse tomater og agurk og ellers vanlig pålegg.
Men nå bor jo jeg bare fem minutter unna butikken selv om jeg bor på landet, så jeg er noe heldigere stilt enn deg sånn sett.Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
Lignende tråder
-
Til dere som har gått over til Armour
Av Siriusen i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 40Siste melding: 13-09-09, 17:56 -
Det har gått opp et lys for meg!
Av LilleTrille i forumet Lavt stoffskifteSvar: 22Siste melding: 04-09-07, 20:54 -
Jeg har gått ned i vekt!
Av Ida i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 23Siste melding: 24-05-06, 17:12 -
Gått opp 3 kilo...
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 5Siste melding: 01-10-05, 13:57

Svar med sitat
Bokmerker