Viser søkeresultater 1 til 10 av 21
Threaded View
-
18-07-10, 20:36 #11
Sv: Innføring i kosttilskudd - hvordan bygge et fundament?
Så ikke rexxy69 sitt innlegg før nå; takk igjen for et utrolig fin informasjon. Jeg er jo ny i kosttilskudd- gamet og prøver å lese meg opp, så dette var bare toppers

Tar en hel haug med div tilskudd hver dag. Jeg lurer egentlig veldig på hva som gjelder for calsium og magnesium. Jeg fikk beskjed om å spise mg fordi verdiene var lave, men så leser jeg alle steder at om jeg tar mg, så må jeg ta calsium også. Så nå tar jeg 1000 mg calcium om dagen, og 600 mg magnesium. Må jeg ta calsium fordi jeg tar magnesium???? Og jeg bør vel isåfall opp i magnesium- dose, om forholdet skal være 1:1. Problemet er at 1000 mg calsium er to tyggetabletter, mens tilsvarende mengde magnesium er 5 tungfordøyelige tabletter (magnesium citrate).
Får ikke så lyst til å ta calsium etter innslaget fra legen i videoen akkurat.... men lurer altså på om jeg MÅ ta det fordi jeg tar magnesium.
Også ett spm til på tampen; siden kapsler er bedre enn tabletter; finnes det meste i kapsler også, om man bare leter litt?? (feks zink og magnesium)
Lignende tråder
-
Kosttilskudd
Av Claudia i forumet Kosttilskudd og naturlegemidlerSvar: 3Siste melding: 02-02-10, 15:47 -
Kosttilskudd for hjertet
Av Carro i forumet UrtemedisinSvar: 1Siste melding: 23-07-09, 07:47 -
Kosttilskudd
Av Lissa i forumet Kosttilskudd og naturlegemidlerSvar: 35Siste melding: 23-06-08, 18:19 -
Kosttilskudd
Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 30Siste melding: 24-04-08, 21:49 -
Vitaminer og kosttilskudd
Av KIDA i forumet VitaminerSvar: 3Siste melding: 04-01-07, 21:33

Svar med sitat
Bokmerker