Viser søkeresultater 1 til 10 av 39
Tråd: Aminosyrer er mat
Threaded View
-
18-07-10, 13:17 #1
Aminosyrer er mat
I tråden Innføring i kosttilskudd - hvordan bygge et fundament? skriver rexxy69 bl.a.:
Det er mange ting, men lige netop aminosyrer er min store kæphest! Det handler om proteiner og proteiner er langt fra blot koteletter, fisk, bøffer eller kyllingevinger. Kun når proteinANDELEN svarer til den rette energiINDTAG, at vi kan være rimelig sikre på, at vi får aminosyrer nok til at vi kan fungere, bekæmpe sygdomme eller mildne forløb i kroniske sygdomme. Vores behov for protein/aminosyrer er ca. 45 gram dagligt for kvinder og ca. 55 gram dagligt for mænd, men kan være større under graviditet og ammeperiode, og på dage med krævende fysisk og/eller mental aktivitet. Mængderne regnes i gram og det er derfor ikke småting, i sammenligning med hvordan vi er vant til at betragte hormoner, vitaminer og mineraler: i mg eller µg/mcg.
Der findes masser kilder til viden at finde på nettet, men ikke alle orker at surfe, notere og huske. Det er heller ikke så nemt da viden om aminosyrerne er meget omfattende. Så hellere præsentere en kvalificeret sammenfatning her i tråden, som alle ved hvor er og kan vende tilbage til, når man lige vil slå info op. Jeg har derfor overført en gratis e-bog af Erik Kirchheiner (1937-2010) "Orthomolekylær sygdomsbehandling med aminosyrerne" her til tråden. Men bogen kan også frit downloades fra Mayday-info.dk.
Jeg har tilføjet henvisninger til fødevare-kilder for hver enkel aminosyre. Disse tilføjelser er markeret med grøn overskrift. Erik Kirchheiner skal ikke have skylden, hvis mine kilder evt. ikke er helt nøjagtige, selv om jeg gjorde mig stor umage for at kryds-verificere dem.
Det bliver en lang tråd på over 30 indlæg, men jeg har indlagt direkte links til hvert tema/indlæg i Indholdsfortegnelsen, så man kan, efter eget ønske, enten læse det hele fortløbende, eller kun udvalgte afsnit. Det vigtigste er, at man på et eller andet tidspunkt er kommet igennem hele bogen og opnår en livsbevarende bevidsthed om, hvor vigtige proteiner er for os med hypothyreose og for alle andre, fordi proteinernes indflydelse på vores helse og bedring er E-N-O-R-M.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Aminosyrer er mat
Av Anisa i forumet AminosyrerSvar: 35Siste melding: 15-05-11, 14:26

Svar med sitat

Bokmerker