Sitat Opprinnelig skrevet av Flower Vis post
Jaja.. Så skulle det da vise seg at min slapphet og alt det som jeg har følt har gått galt i det siste er en urinveisinfeksjon.. Selv tror jeg det er nyrebekkenbetennelse (om ikke noe mer alvorlig), men det var ikke legen enig i. Har hatt det sistnevnte en gang tidligere og også urinveisinfeksjon, men kan ikke huske å ha hatt så vondt i underlivet som jeg har nå, tidligere. Jeg frykter det verste, men håper det beste. Har fått en sterk kur av legen som skal ta knekken på det. I morgen er jeg halvveis, men kjenner ingen bedring, så nå gjenstår det å se..

Hvordan kan man egentlig vite sånt når alle plagene går så i hverandre??
Husken har vært dårlig og er dårlig, jeg vil bare sove, jeg har vært omtåket, pulsen har vært høy, jeg har svettet som bare det og har trodd jeg har vært i et veldig underskudd på østrogen- IGJEN. Jeg føler meg oppblåst og rar og det dunker i ryggen og nederst i underlivet.. Jeg har trodd jeg har fått for mye Cortef og for lite Armour,, så er det da urinveiene som er ute og kjører- IGJEN.

Kan man bli så utrolig dårlig av urinveisinfeksjon da- med oppblåst og vond mage og vondt i underlivet? Jeg går rundt og er redd jeg har eggstokkreft... Blir jo helt paranoid
Hvis man har infektion i kroppen, kan man næsten ikke få "for meget" hydrokortison, såfremt man i forvejen er på binyrestøtte. Det er normalt, at man fordobler dosering af hydrokortison mens infektionen raser, og fortsætter med det til man er symptomfri i mindst 24 timer. For mig at se stammer dine symptomer fra (igen) binyre(over)belastningen forårsaget af infektionen. Og hvad der stammer fra binyrer, påvirker også andre kirtler. F.eks. i underskuds-situation "stjæler" binyrerne progesteron ("moder-hormonet" til bl.a. østrogen) fra kønskirtlerne, for at omdanne det til det kortisol, som aktuelt mangler og på denne måde (og med samme årsag) står man lige pludselig med hormonmangel lokaliseret til anden/andre kirtler end den, som er under akut pres.

Jeg kan desværre ikke råde dig til noget, Flower. Du har brug for en ordentlig "hormon-læge". Ikke en "hormonkirtel-læge". Vi har alt for mange "kirtel-endokrinologer" og alt for få (ingen?) "hormon-endokrinologer" med forstand på "helheds-hormon-medicin".

Måske kunne din læge trænge (gruelig meget) til at studere bogen Safe uses of Cortisol skrevet af verdens måske bedste kortisol-kender, "hormon-lægen" William Mck. Jefferies. Om dosering af hydrocortison under infektionssygdom skriver han følgende i sin patientvejledning:

"Da dette er et normalt hormon (hydrocortison/red.), vil det ikke forstyrre behandlingen med andre lægemidler. Hvis du skulle udvikle symptomer på en begyndende luftvejsinfektion, såsom ondt i halsen eller tilstoppet næse, tag en dobbelt dosis af cortisol straks og fortsæt med den dobbelte dosis, indtil du har følt helt rask i mindst 24 timer. Derefter vender du tilbage til din grundlæggende dosering . Hvis symptomerne varer længere end en uge, ring til mig. Hvis du skulle udvikle symptomer på begyndende influenza (kuldegysninger, feber, utilpashed, ømhed, smerter), tag 20 mg straks og fortsæt med 20 mg fire gange dagligt, indtil du kontakter mig via telefon. Du bør også fortsætte med anden, lægeordineret medicin. Hvis du udvikler "mave-influenza" (kvalme, opkastning, diarré), tage en dobbeltdosis dosering af cortisol, så snart du kan holde den nede (uden at kaste op) og ring til mig."

Har læst et eller andet sted, at Dag Schiøth på Heggeli er ved at uddanne sig i hormone replacement, men om det passer ved jeg ikke. Mon det ikke var Lillepus som skrev om det på et tidspunkt (?). I Delisa's tråd Foreløpig hurra for Heggeli står der mere om ham i indlæg nr. 3

Med hensyn til din angst for kræft i æggestokke, er det nemt at tjekke. Du skal bede om en blodprøve CA 125, som kan påvise OM der findes en proteinmarkør for æggestokkekræft i dit blod. Den blodprøve plejer være pænt sikker og kan gentages hver år, såfremt man ønsker at være på forkant med tingene, specielt i de tilfælde, hvor der er kræft i slægten.