Viser søkeresultater 1 til 10 av 36
Threaded View
-
18-07-10, 06:31 #28
Sv: Min erfaring med Binyremedisin- Cortef
Hvis man har infektion i kroppen, kan man næsten ikke få "for meget" hydrokortison, såfremt man i forvejen er på binyrestøtte. Det er normalt, at man fordobler dosering af hydrokortison mens infektionen raser, og fortsætter med det til man er symptomfri i mindst 24 timer. For mig at se stammer dine symptomer fra (igen) binyre(over)belastningen forårsaget af infektionen. Og hvad der stammer fra binyrer, påvirker også andre kirtler. F.eks. i underskuds-situation "stjæler" binyrerne progesteron ("moder-hormonet" til bl.a. østrogen) fra kønskirtlerne, for at omdanne det til det kortisol, som aktuelt mangler og på denne måde (og med samme årsag) står man lige pludselig med hormonmangel lokaliseret til anden/andre kirtler end den, som er under akut pres.
Jeg kan desværre ikke råde dig til noget, Flower. Du har brug for en ordentlig "hormon-læge". Ikke en "hormonkirtel-læge". Vi har alt for mange "kirtel-endokrinologer" og alt for få (ingen?) "hormon-endokrinologer" med forstand på "helheds-hormon-medicin".
Måske kunne din læge trænge (gruelig meget) til at studere bogen Safe uses of Cortisol skrevet af verdens måske bedste kortisol-kender, "hormon-lægen" William Mck. Jefferies. Om dosering af hydrocortison under infektionssygdom skriver han følgende i sin patientvejledning:
"Da dette er et normalt hormon (hydrocortison/red.), vil det ikke forstyrre behandlingen med andre lægemidler. Hvis du skulle udvikle symptomer på en begyndende luftvejsinfektion, såsom ondt i halsen eller tilstoppet næse, tag en dobbelt dosis af cortisol straks og fortsæt med den dobbelte dosis, indtil du har følt helt rask i mindst 24 timer. Derefter vender du tilbage til din grundlæggende dosering . Hvis symptomerne varer længere end en uge, ring til mig. Hvis du skulle udvikle symptomer på begyndende influenza (kuldegysninger, feber, utilpashed, ømhed, smerter), tag 20 mg straks og fortsæt med 20 mg fire gange dagligt, indtil du kontakter mig via telefon. Du bør også fortsætte med anden, lægeordineret medicin. Hvis du udvikler "mave-influenza" (kvalme, opkastning, diarré), tage en dobbeltdosis dosering af cortisol, så snart du kan holde den nede (uden at kaste op) og ring til mig."
Har læst et eller andet sted, at Dag Schiøth på Heggeli er ved at uddanne sig i hormone replacement, men om det passer ved jeg ikke. Mon det ikke var Lillepus som skrev om det på et tidspunkt (?). I Delisa's tråd Foreløpig hurra for Heggeli står der mere om ham i indlæg nr. 3
Med hensyn til din angst for kræft i æggestokke, er det nemt at tjekke. Du skal bede om en blodprøve CA 125, som kan påvise OM der findes en proteinmarkør for æggestokkekræft i dit blod. Den blodprøve plejer være pænt sikker og kan gentages hver år, såfremt man ønsker at være på forkant med tingene, specielt i de tilfælde, hvor der er kræft i slægten.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Erfaring med akupunktur?
Av smgj i forumet Alternativ behandlingSvar: 4Siste melding: 13-04-13, 22:58 -
Cortef og DHEA fra i dag....
Av BeritM i forumet HydrocortisonSvar: 16Siste melding: 05-08-10, 10:46 -
Min erfaring med lavkarbodiett
Av NoraH i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 12Siste melding: 11-12-09, 01:19 -
Min erfaring med operasjon
Av Juliemor i forumet Operasjon for Hashimoto'sSvar: 1Siste melding: 21-11-06, 11:03 -
Når på dagen dere tar levaxin ?
Av ung mor i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 13Siste melding: 06-04-05, 22:21

Svar med sitat

Bokmerker