Sitat Opprinnelig skrevet av Leya Vis post
Har en lege som kun ser på TSH og som mener jeg er overdosert fordi TSH'en min er på 0,04. Jeg har sagt jeg føler meg bra og at den har vært sånn siden jeg fikk lavt stoffskifte (hashimotos), men han fikk overtalt meg til å redusere dosen min med 200mikrogram i uka, noe jeg angrer på nå.
Hej Leya

Vi hører så tit om, at en ellers vellykket (eller næsten) behandling for hypothyreose ødelægges af større hensynstagen til TSH end til den syge... De fleste skriver som du, at de er blevet "overtalt". Andre er blevet skræmt af lægen til at reducere dosen, og endnu andre insisterer selv på reduktion af medicindose fordi lægen har bibragt dem den opfattelse, at TSH er et stofskiftehormon og at TSH derfor altid må holdes over et bestemt værdi, for at deres krop ikke skades af et "for lavt TSH" (hvilket er en direkte løgn).

Håber du gider fortælle om, hvordan lægen har overtalt dig? Hvilke argumenter er blevet fremsat og hvad specielt fik dig til at følge lægens påbud? Det vil (tror jeg) hjælpe andre i lignende situation, hvor de syge står nærmest forsvarsløse over for lægen og lader sig presse til (i realiteten) at få det værre. Det er altid godt at have et eksempel at følge, end at stå helt alene under lægens pres.

Håber også, at andre gider fortælle, hvordan, med hvilke argumenter/ord I er blevet tvunget til at reducere medicindose, og efterfølgende blev værre af det?