Sitat Opprinnelig skrevet av rexxy69 Vis post
Bra at du ikke ga deg men klarte å få en prøvebehandling med Levaxin!
Du har all grunn til å være fornøyd.
Jeg blir imidlertid litt betenkt nå jeg leser "
Siden halveringstiden til T4 (naturlig, men også tatt som substitutt) er lang, det tar ca en måned for konsentrasjonen av thyreodeahormoner i blod å endre seg og bli stabilt. (Halveringstiden for Levaxin er ca. 6-7 degar). Fra konsentrasjonen av thyreodeahormoner blir stabilt i blodet, tar det yttligere 6-8 uker før den biologiske effekten, kan vurderes.
Dette betyr at effekten av et medikamentendringen ikke kan vurderes før etter 2-3 måneder etter siste endring! Dette er teorien og vi kan selvfølgelig håpe at du merker virkningen umiddelbart. Noen gjør det.
Håper bare ikke du får en ny runde med å overbevise legen om at du må fortsette selv blodverdiene dine ikke skulle endre seg på 14 dager - og som n`Finn stadig sier - ikke noe fungerer før du får nok av det, og det får du ikke etter 14 dager med å starte forsiktig.
Mener Anisa har skrevet en tråd eller svar om dette - finner den/det ikke akkurat nå men skal forsøke å finne det igjen

Uansett, Lykke til!!

H:-)
Tusen takk for svært nyttig informasjon!

I dag var dagen kommet for nye prøver slik legen ønsket. Jeg har vært avgårde og blitt stukket. Samtidig har jeg satt opp ny time hos legen. Da skal denne informasjonen være med meg.

Ellers kan jeg fortelle at jeg har slitt med hodepine siden jeg startet opp på Levaxin. Den henger konstant over. Jeg sliter i tillegg med synsforstyrrelser og noe svimmelhet. Har lurt litt på dette og ba om å få sjekke blodtrykket da jeg var innom legekontoret i dag. Det trykket var noe lavt, noe som er ukjent for meg... Jeg forstår ikke helt hva som skjer... Om noen har noen kloke erfaringer, eller råd så blir jeg glad!

Jeg er usikker på om jeg kjenner til noe positiv effekt etter oppstarten. Utover det å faktisk merke det om jeg tar tabletten senere enn normalt, da blir jeg sløv og trett, og at jeg muligens har noe mer energi nå. Er usikker på om det er placebo eller annet. Når det er sagt, så ødelegger hodepinen, svimmelheten og synsforstyrrelsene for noen gode erfaringer. Er litt lei nå.. må innrømme det. Men men. Skal vel til bunns i dette!