Viser søkeresultater 1 til 10 av 21
Threaded View
-
18-06-10, 14:55 #9
Sv: Avføringstest, pengene ut av vinduet?
Oj, mange spennende svar, som gir meg mye å tenke på! Takk alle sammen!
Det har i allefall vært slik for meg at det som skjedde nedenfor magesekken ble ikke ofret så mange tanker tidligere. Uvitenheten er stor.
Probiotika: jeg har vekslet mellom Biocare (kjøpes på helsekost og må stå i kjøleskap) og Idoform. Nå bruker jeg Biocare intensiv:
L.acidophilus CLT-60
L.Acidophilus CUL-21
B.bifidum CUL-17
B.bifidum CUL-20
24 milliarder levende humane laktobasiller og bifidobakterier.
Men inneholder altså ikke Streptococcus thermophilus, som du rexxy69 nevner som en av de gode bakteriene.
Det virker logisk for meg det du, rexxy69 sier om at jeg gjør mye nå, og at det kanskje stresser tarm og annet i kroppen.
Hvorfor tok jeg avføringstest? Vel, det vriket som legens lille gullegg. Jeg motsatte meg det lenge, og mye annet ble forsøkt ut først. Og som sagt, etter å ha lest om bakteriene og parasittene, tror jeg ikke at antibiotika nødvendigvis er så lurt.
Men interessant det du sier du har lest, rexxy69, om atOlivenbladekstrakt fordi parasitten var vrien å bli kvitt, sa legen. Og den skal påbegynnes rett etter avsluttet antibiotikakur.Imidlertid har jeg lest ett sted at Blastocytis spiser opp alle næring i tarmen og slikt slett er den jo ikke bra å ha der, vel å merke om den gir symptomer og får lov til å utvikle seg.
Jeg føler meg jo som en amatør, som de fleste av oss gjør, når vi entrer et legekontor.
Så jeg har fulgt legens råd, men dette har vært ukjent farvann. Jeg har vært gjennom to fastleger, som etter beskrivelse av mine tarmproblemer begge har kommet opp med det geniale "Minifom", mot luft i systemet. Det var alt de hadde å bidra med. Ikke så veldig imponerende kanskje? Jo, nummer en kom med en lang harang om psyke og mage. Alt var jo psykisk hos meg i følge lege nr 1. Så tarmproblematikk virker jo kanskje litt som terra incognita for konvensonelle leger også?• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Svar med sitat
Bokmerker