Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
30-05-10, 17:16 #1
Store svingninger i stoffskiftet?
Hei!
Jeg har gått på Levaxin snart 10 år (de siste årene kombinert med liothyronin) etter rundt 5 år med symptomer på lavt stoffskifte i forkant. Et år etter at jeg begynte på medisiner begynte jeg å merke positiv endring, og kort tid etterpå ble jeg overdosert.
Siden den tid har stoffskiftet mitt gått i en evig bølgedal, fra overdosert til underdosert, nå for tiden har det havnet utenfor ref.området på den lave siden. I løpet av et år har jeg kanskje maks 1 måned hvor jeg er optimalt dosert, og da føles alt bra.
Har vært hos endokrinolog et par ganger, men blir bare fulgt opp med en blodprøve eller to, så det kommer ikke så mye ut av det. Synes det er veldig uforutsigbart, og tenker at det må slite veldig på kroppen.
En lege mente jeg burde operere kjertelen, og sette den ut av spill, mens en annen lurte på om vi burde kutte ut hele medisineringa.
Ville i så fall prøvd det siste først, siden det i hvertfall er reversibelt, men er livredd for å havne helt på felgen. Er det noen som har lignende erfaringer, eller som eventuelt har positive erfaringer ihht. å slutte med medisinen?
Tenker at jeg jo har gått på den så lenge at det er rart om kroppen bare skulle klare seg uten etter så lang tid. Går for tiden på 212,5mg Levaxin + 10mg Liothyronin.
Takknemlig for svar
Lignende tråder
-
Det store kolesterolbedraget
Av Mod i forumet KolesterolSvar: 6Siste melding: 29-06-13, 12:31 -
Svingninger i tsh/medisinert
Av lillybell i forumet TSHSvar: 7Siste melding: 24-09-09, 22:01 -
Store øyner
Av ~våken~drøm~ i forumet Graves sykdomSvar: 2Siste melding: 12-05-08, 22:29 -
Irritasjon, sinne, frustrasjon og humør svingninger
Av sivcath i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 42Siste melding: 04-08-06, 18:00

Svar med sitat
Bokmerker