Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
....og så var det, jeg blev VARM i halsen. Ikke som ved halsbetændelse og den slags men ligesom uden for 'rørene' derinde. Det føles som om, det er skjoldbruskkirtlen, der er varm - det passer med 'faconen'. Det var der i to dage men var der så ikke i går. Så kom det igen i dag, og jeg har følt mig meget svag.

Nogen bud?
Hashimoto's?

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
Han skriver 5. januar 2010:

"Jeg går nu tilbage i journalen og det ses faktisk, at det vi egentlig
behandler hende for er ikke overt - men subklinisk myksødem, hvor der
har været tidligere normale perifere tyroniner med TSH op mod 10.
Stærk TPO-antistof positiv med værdi 3580."

Men lægen skriver intet om aktuelt indhold af antistof ... så det har jeg vel ikke.

Men i hvert fald er jeg nu fuldstændig forvirret. Men om antistof har nogen som helst praktisk betydning i forbindelse med 'subklinisk myksødem' ved jeg ikke.
Hmm... hvordan kan lægen kalde det "subklinisk myksødem" ved jeg heller ikke og da slet ikke "hvor der har været tidligere normale perifere tyroniner med TSH op mod 10" og "Stærk TPO-antistof positiv med værdi 3580."

Nej, nej.... jeg tror ikke at hele 3580 TPO-er dematerialiserer sig på ganske få måneder, uden at du har haft din behandling justeret med formålet.

Hold da helt op, Nielsigne! Sikken redelighed! Intet under at du har det ad Pommern til, med denne ongoing inflammation. Nu mangler du blot at tjekkes for TRAS, når du omsider er trådt ind i antistof-universet. Før man ved om du evt. du har TSH-blokerende TRAS - kan man ikke stole på at dit TSH er korrekt. Det kan i givet fald være en del (meget?) højere end det berettiger lægerne til at kalde din sygdom for "subklinisk myksødem". Det er vigtigt at finde ud af.

Hurra for digital signatur, hva`?

(P.S. "Digital signatur" betyder, at indehavere af sådan een kan via website Sundhed.dk gå ind og læse, hvad der er skrevet i egne læge- og hospitalsjournaler.)