Viser søkeresultater 1 til 10 av 36
Threaded View
-
16-05-10, 12:50 #7
Sv: Får medisin mot binyretretthet, men lurer en masse likevel :)
De fleste symptomer har jo med underdosering å gjøre, så har du symptomer er du underdosert.
Man kan ikke få overdoseringssymtomer på en dose som ikke er høy.
Overdoseringssymptomer er gjerne bundet av at man har gått på høy dose lenge. Da er det jo lettere å mistenke symptomet fra å stamme fra den høye doseringen. Og det er mange rare symptomer som har sin årsak i en langvarig litt for høy dose.
Så får noen kortvarige symptomer når de øker dosen. Det er lett å bruke ord som overdosering da, men det er egentlig feil. Man blir ikke overdosert av å øke feks. fra en 50%-dose til en 75% dosering - men man kan reagere fordi kroppen ikke klarer å tilpasse seg en så hurtig doseøkning uten at symptomer oppstår.
Binyreproblemer er da nærliggende å tenke på.
En kan forsøke å øke dosen meget langsomt, og en kan tenke på om binyrene trenger HC-støtte i en periode.
I føreste omgang bør en nok tenke seg at HC-støtten bare skal være midlertidig. Altså bare være der til stoffskiftet er blitt så høyt at binyrene kan klare jobben selv. Når det skjer er vanskelig, men om en får klare overdoseringsysmptomer som høy hjertefrekvens /bank bør en redusere HC gjerne en nedtrappingsplan.
Hurtig fjerning av HC kan medføre at problemet gjennoppstår.
Så er det noen da, som bare må ha litt HC, men det finner man ut i nedtrappingen.
Jeg har litt underlig behov slik. Det kan oppstå innimellom, uanmeldt og kortvarig behov for HC.
Men jeg bare smører da.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Erfaring med akupunktur?
Av smgj i forumet Alternativ behandlingSvar: 4Siste melding: 13-04-13, 22:58 -
Cortef og DHEA fra i dag....
Av BeritM i forumet HydrocortisonSvar: 16Siste melding: 05-08-10, 10:46 -
Min erfaring med lavkarbodiett
Av NoraH i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 12Siste melding: 11-12-09, 01:19 -
Min erfaring med operasjon
Av Juliemor i forumet Operasjon for Hashimoto'sSvar: 1Siste melding: 21-11-06, 11:03 -
Når på dagen dere tar levaxin ?
Av ung mor i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 13Siste melding: 06-04-05, 22:21

Svar med sitat

Bokmerker