En liten presentasjon av meg: kvinne, 39, bor i Trondheim med bikkjene mine

Ca 20 år siden tok min daværende fastlege de første blodprøvene med tanke på stoffskifte, etter at han selv hadde mistanke om struma. Blodprøvene var fine. Ca 2 år siden nå tok jeg de foreløpig siste, som fremdeles viste normale verdier. I mai i fjor var jeg på MR av nakke i forbindelse med betennelse i nakken, og bildene der viste en meget stor skjoldbrukskjertel med kuler i den ene halvdelen. Vistes ikke utenpå, men vokste innover og klemte mot spise- og pusterør. I januar i år ble halve kjertelen fjernet, og i morgen skal jeg på kontroll. Er pr dags dato ikke på medisiner.

Etter operasjonen spesielt har jeg lest meg opp på symtomer og annet om hypotherose. Mange av symptomene har jeg hatt så lenge jeg kan huske, og endel av dem har blitt kraftig forverret etter operasjonen. Da spesielt energinivå. Energi? Hva er egentlig det? Økt søvnbehov har jeg også, men sover skrekkelig dårlig, og snorker som et sagbruk i full drift. Når jeg våkner sover deler av kroppen fremdeles, spesielt lillefinger og ringfinger. De sovner forøvrig jevnlig gjennom hele døgnet. Husker jeg ble sendt til reumatolog pga leddsmerter, men der fant de jo ikke ut noe. Vekten er stadig økende, noe som jo også har sammenheng med null energi selvfølgelig. Men jeg har alltid vært "lat"...

Er det ikke "bare" å spise sunt og trene masse da?

En ting som har blitt bedre etter operasjonen da er at mat og drikke ikke havner i vranga lenger! Det er unektelig litt behagelig

Er spent på morgendagen nå. Noen som har råd på veien? Hva bør jeg spørre om?