Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
Jeg er ikke bange for at tage thyroid. Jeg er sikker på, at jeg ikke DØR af at få for meget, Anisa. Men jeg er også helt helt sikker på, at min lille datter er den, der kommer til at betale prisen, hvis jeg ikke kan ramme en nogenlunde rimelig dosis, så hun kan komme i børnehave og lege med sine kammerater.
Alle ønsker at ramme nogenlunde rimelig dosis og jeg kan love for, at de fleste har lige så vægtige grunde til ønsket om at lykkes, som du, Nielsigne.

Du stiller dig selv over for et urimeligt krav og denne overfokusering på de mulige negative konsekvenser af en "forkert" opstartdosering kan i realiteten netop få dig til tilsvarende overfokusering på den effekt Thyroid virker med på din krop. Du vil tolke ethvert "tegn" som Apokalypsens Riddere og dermed kan du risikere at skævvride din egen opfattelse af Thyroid's virkning.

Du må prøve at stole på, når jeg siger, at der er næsten ingen øvre grænse for de fortolkninger-af-tegn-på det man kan komme til at mærke, når Thyroid kommer i systemet. Når du i realiteten forventer dig (næsten) det værste og i tillæg er du fokuseret på din datters tarv - frygter jeg, at du næsten ikke kan undgå at mislykkes. Der er mange, mange jeg kender til, der har opgivet Thyroid fordi det "liv", der så kom i deres kroppe efter at de skiftede til den - kunne de ikke lade være med at opfatte som "overdosering" (hvilket det jo også var, i forhold til den underdoserings-tilstand de har vænnet sig til at leve med gennem massevis af år).

Det bedste du kan gøre for din datter er for det første, at fritage hende for andel i indflydelsen på (del-ansvar for) din behandling, og for det andet - bliver du nødt til at anerkende, at medicinskifte skal netop ske til gavn for hendes mor. Hvad der er godt for mor, er også godt for barnet er min mantra.

Jeg forstår dig og jeg forstår udmærket hvad du mener, men jeg er nødt til at svare "modsat" dine pointer. Du er nødt til at slippe denne indre spænding og så er du nødt til at lære tage det (hele) med (mentalt) ro. Jeg håber at du finder den (roen) og justerer din indstilling i overensstemmelse med parolen: Det er meget nemmere at finde den rette Thyroid-dosis end den rette dosis af syntetisk T4.
Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
Det er mit 3. medicinskift, og som jeg læser andre herinde, bliver det da nok ikke helt smertefrit.
Når du "læser andre herinde"? Er du sikker på, at det er Thyroid disse "andre" har skiftet til "ikke helt smertefrit"? Det kan jeg ikke forstå. Jeg mener at de fleste Thyroid-kommentarer er positive. Derimod skrives der en hel del om doseringsskift (op/ned) af Levaxin, der ikke altid går så glat som det er hensigten.

Vi bliver nødt til at have vores "kilder" i orden, for ikke unødigt at skræmme andre fra deres egne håb om bedring via medicinskifte til Thyroid.