Viser søkeresultater 1 til 10 av 23
Threaded View
-
03-05-10, 10:04 #14
Sv: Syg skjoldbruskkirtel = syge binyrer!
Det kan være, at du kan få bedre svar på dit spørgsmål af Vigdis, som skrev: "Jeg har fått en privat melding fra en i forumet som lurer på om det er noen vits i å ta spyttprøven. Uten å oppgi navnet ditt, velger jeg å svare her, fordi dette angår sannsynligvis så mange, mange flere enn deg." Tråden hedder "Hva er binyretretthet?" og findes her. Held og lykke, Martha

Det som er relevant for dig, Kevlin, er at aftenmålingen er klart højere end den må være. Jo senere på aften jo lavere skal cortisol være, lavest i tidsrummet kl. 00:00 - 02:00. Hvis du har udtaget spytprøven tidligere end midnat, betyder det, at resultatet sagtens kunne blive endnu mere til den gale side. Iflg. min bog, er dine binyrer disfunktionelle pt og det kan forklare evt. symptomer du fortsat har, trods rette medicinering.
Hva er "normalverdiene"?
Her kan vi have et problem med omregning, da dine egne spytprøveresultater angivet i pmol/L, mens ude i verden (div. kilder) angives spytprøveresultater i enten ng/mL eller i µg/dL.
Det er svært (for mig) at finde algoritmen til kryds-konvertering direkte fra ng/mL til pmol/L. Eller fra pmol/l til µg/dl, for Kevlins skyld? Der er måske nogen som kan omregne det ene til det andet? Min egen "matematik-hjerne" har hypothyreose ædt op for længe siden.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte i forbindelse med svangerskap
Av Monja i forumet Lavt stoffskifteSvar: 29Siste melding: 26-02-10, 03:17 -
rmer reisesyk i forbindelse med stoffskiftet?
Av isa1 i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 18-04-08, 19:41 -
Hva er forskjellen på slitne binyrer og stive binyrer?
Av Stina i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 03-08-07, 15:35 -
Forbindelse mellom stoffskifte og revmatisme
Av baremei i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 5Siste melding: 13-07-06, 22:34 -
Spørsmål om vekt i forbindelse med hypotyreose.
Av j24 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 2Siste melding: 05-07-06, 21:54

Svar med sitat

Bokmerker