Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Jeg har også fått beskjed om å etterhvert blande Thyroid og Levaxin på Balder. Men utfra andre begrunnelser: supprimert TSH og for høy T3. Jeg har tenkt å gi det en sjanse, fordi jeg vet at blant annet Nora her på forumet fungerer best på den blandingen. Det er jo ikke sikkert det er løsningen for alle? Så fungerer det ikke, bør jo legen akseptere det.

Ellers så virker det jo som om Heggeli medisinerer med kun Thyroid, så kanskje det er en løsning. Men det kan muligens bli dyrt å starte på nytt...
Takk for opplysningen. Har startet opp med levaxin på morgenen i dag, pluss 60 mg thyroid og 30 mg thyroid kl 13. Fikk egentlig beskjed om å ta lunsjdosen mellom 14 og 15... Men når er det egentlig best å ta andre dose Tok 2 dose i dag da jeg følte jeg var på tur ned, hadde egentlig flaks for jeg tenkte opprinnelig 2. dose 4 timer etter frokost.. som var kl 9( er det ikke 4 timer etter måltider en skal ta stoffskiftehormoner )
Syns jeg har fungert godt i dag... selv om jeg en liten stund var i tvil da jeg ble litt trøttere enn vanlig rundt 10 -11 tida.. Men det har uansett vært mye denne uka, så jeg bare husker på følelsen inntil videre. Føler nok at jeg er litt hypo enda, fikk "lov" å ta 15 mg thyroid ekstra v /behov.
Blir spennende om de kan finne ut av hvorfor jeg ble så syk på levaxin; som f.eks selenmangel eller andre "greier"; hun syns det i hvertfall var påfallende hvor bra jeg hadde blitt på thyroid. Syns ikke det er så påfallende og spesiellt jeg da.. Det er ikke akkurat fres over innholdet i levaxinen. I hvertfall har jeg bestemt at levaxinutprøvinga får en marginal tidsfrist på seg hos meg, hvis de da ikke finner ut at jeg er i totalt underskudd på selen eller noen andre åpenbare greier som får fart i levaxinen.

Er det forresten stor forskjell på innholdet/ konsentrasjonen av hormoner i thyroidtabletten og i blodbanen? Legen mente det ble alt for mye tilskudd av t3 gjennom å ta mye thyroid..

Kan sikkert hende vi har samme legen Damen ; håper du har en bedre dag i dag enn i går. Blir spennende å høre hvordan blandingseffekten blir for deg Vigdis.

Mvh Jeanette