Jeg har nu været på Euthyrox i cirka et halvt år efter mit skift fra Ny Eltroxin (Gl. Eltroxin siden 2006, Ny Eltroxin fra forår 2009 til oktober 2009) - og hvor jeg i starten oplevede en klar bedring, er jeg nu tilbage hvor jeg kom fra med nogle af de samme negative reaktioner: maveproblemer, hjertebanken, søvnproblemer, muskelsmerter - og oveni har jeg nu også slimhindeballade, nældefeber, mavesmerter, store problemer med ødemer og øget tryk i hovedet. Af og til er det nærmest som et allergisk anfald - ansigtet (og også huden andre steder på kroppen) hæver hurtigt og bliver spættet, og jeg får en klump i halsen der også hæver foran - og antihistamin hjælper kun delvist. Så nu er det nok, jeg vil meget gerne skifte medicin. Jeg har haft det meget skidt siden midten af januar og er under udredning (igen!) - har indtil videre tilsyneladende ikke nogen autoimmun stofskiftesygdom, men det ser ud som om mine binyrer er pressede, og blodprøverne viser at jeg er blevet dårligere til at 'omsætte' medicinen til T3 siden jeg startede på Eltroxin (især tilbagegang i det sidste års tid). Jeg ville egentlig meget gerne prøve Armour eller lignende 'naturligt' produkt, men jeg tror ikke min læge eller endokrinolog er særligt let at overtale - jeg vil ikke give op, men tror det vil være tage et stykke tid at overtale dem eller finde en mere postivit indstillet læge.. Derfor vil jeg høre om jeres erfaringer hvis I er skiftet fra Euthyrox til anden medicin - Eferox, Levothyroxin eller noget tredie - evt. T3/Lio. Har I oplevet bedring, har i justeret dosis etc.?
Og er der nogen som har fået binyrebarkhormon i kombination med Levo-medicin- og hvordan er det gået?

mange gode hilsener til alle fra hanne miriam