Viser søkeresultater 1 til 10 av 26
Threaded View
-
19-04-10, 21:16 #11
Sv: Thyroid-S
The ingredients, according to Pongsak Songpaisan of Sriprasit are:
- Thyroid extract USP
- Lactose (a milk sugar and is a filler)
- PVP K90 (Polyvinylpyrolidone; water soluble coating/binder; no known hazard)
- Avicel (microcrystalline cellulose; holds product together)
- Aerosil (silicic acid powder; help disperse the ingredients)
- Sodium starch glycolate (helps dissolute/disintegrate the pill)
- Magnesium stearate (filling agent)
- Eudragit (a common sustain released coating)
- Methocel (a water soluble cellulose ether-helps bind pill)
- Talcum (a filler)
- Ponceau 4r lake (red additive-aluminum)
- Tartrazine lake (yellow additive-aluminum)
- Brilliant blue FCF lake (blue additive-aluminum)
- Sunset yellow FCF (yellow additive)
- Titanium dioxide (white)
- PEG 6000 (water soluble polymer; binder)
- Dimethicone solution (Thanks to Ruth-Ann for obtaining the ingredients list above; descriptions added)
On 8-09, received an email from a US Doctor who received the following list after emailing Sriprasit:
- Fillers used: Corn starch, actose, Avicel (microcrystalline cellulose; MCC)
- Binders used: PVP K-90 (Polyvinylpyrrolidone)
- Preservatives used: Methyl paraben, Propyl paraben
- Content in one tablet (60 mg thyroid extract): approximately 38 mcg Levothyroxine (T4) and 9 mcg Liothyronine (T3)
- Source of extract: Porcine
Kilde: "Thyroid-S tråden" på Facebook
Det ser ud til, at der er rigeligt med tilsætningsstoffer, man kan være intolerant over for (?). Der findes udsagn på nettet (f.eks. her) om, at Thyroid-S mistænkes for at give problemer for glutenallergikere selv om Thyroid-S er gluten-fri.
Flere steder på nettet refereres også til, at Thyroid-S er Time Released Tablets, hvilket betyder at de ikke skal lægges under tungen (sublingual), men skal sluges hele. Det må betyde, at i så fald skulle Thyroid-S gerne kunne indtages uanset på tom mave eller med mad osv.
Det er svært at finde "tekniske" oplysninger på Thyroid-S, men taget i betragtning, hvor hård og kompakt tabletten er, kunne den mistænkes for at være Time Released. Jeg har brugt andre meds og kosttilskud med Time Released-effekt og de var alle lige så "ualmindeligt" kompakte som Thyroid-S. Også den lange ingrediensliste, bl.a. ingrediensen: Eudragit (a common sustain released coating), kunne tyde på, at der er indbygget en langsom frigivelse i tabletten.
Stort set er der rosende patientudsagn at finde om Thyroid-S på nettet, men det betyder ikke, at tablettens sammensætning passer alle. Desuden er det stort set ukendt, at Thyroid-S angiveligt skulle være Time Released og derfor dem, der bruger den sublingual kan evt. miste en del af effekten (?). Jeg ved det faktisk ikke, men måske skulle man skrive en e-post til Sriprasit Pharma Co., Ltd. for at spørge om der forekommer tab af effekten ved indtagelse sublingual (som jo mange gør).
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 9Siste melding: 14-02-10, 11:54 -
Nutri Thyroid -Thyroxine-free Thyroid Concentrate
Av Rogi i forumet Kosttilskudd/naturmedisin for skjoldbruskkjertelSvar: 2Siste melding: 25-11-09, 10:30 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29 -
My Thyroid hell!!!
Av Mod i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 0Siste melding: 18-06-09, 13:29

Svar med sitat

Bokmerker