Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Threaded View
-
01-04-10, 11:54 #1
Kjernesunn familie – Slik gjør du det!
Nu håber jeg ikke, det her kommer til at lyde sådan helt vildt mavesurt, men ...
Jeg bryder mig ikke om 'Kernesund familie'-bøgerne. Jeg er stødt over, at de dels er så fanatiske, dels tilsyneladende hævder, at deres livsform er sund for ALLE.
Det tror jeg simpelthen ikke på. At mange mennesker i vores del af verden spiser for meget og spiser rigtig dårligt, fx mad med sukker og kemikalier i lange baner, er jeg ikke i tvivl om. Jeg er heller ikke i tvivl om, at man ved forskellige sygdomme og dårligdomme har / kan have andre /større behov for diverse end gennemsnittet kan holde til at leve med. Det er bare ikke det samme som at alle har godt af samme levevis.
Bøgerne er efter min opfattelse skrevet i et kampagnesprog, der nærmest virker som om, alle skal overtales til at føle sig syge og dårlige og gøre noget helt ekstraordinært.
Jeg arbejder selv med kommunikation og bliver stødt over selve det sprog, der virker som om, det er skrevet til en reklame, sådan à la "Kunne du også tænke dig at smide et par kilo og opleve, hvor frisk, glad og forynget, man bliver af god mad?" Ja, hvem kunne ikke det, tænker jeg så. Man kan jo blive helt fristet til at hoppe på.
Men så er det, man efter min opfattelse skal inddrage andre kilder. Vi har ikke samme behov allesammen! Nogle må tabe sig på andre /lidt andre måder. Det enkelte menneskes behov afhænger jo af mange ting. Hvorfor fx gøre alt rugbrød til et problem?
Lignende tråder
-
Familie svigter....
Av Anisa i forumet Familielivet med stoffskiftesykdomSvar: 14Siste melding: 03-03-12, 22:26 -
Samliv og Familie
Av Pebles i forumet Familielivet med stoffskiftesykdomSvar: 4Siste melding: 02-02-10, 09:51 -
Er det virkelig slik?
Av Sofiemor i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-09, 18:02 -
Mensen og slik....
Av cathrin i forumet Andre hormonerSvar: 28Siste melding: 21-11-06, 18:39

Svar med sitat
Bokmerker