Viser søkeresultater 1 til 10 av 26

Threaded View

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Hvis vi ikke mere kan få Armour/Westhorid?

Tak for svar!

Jeg tror nu ikke, apotekeren er uærlig; jeg kunne høre, at han gav sig til at rode med sin computer, og det var altså de informationer, han havde dér. Det var apotekeren /farmaceuten i Glostrup, jeg talte med, og jeg spurgte, om de snart begynder at lave naturligt stofskiftehormon selv igen. Jo, sagde han, det ville de da gerne, hvis efterspørgslen var der, og hvis de kunne få det til at stemme med grossisten.
    Han fortalte også, at apoteket, da de sidst fremstillede denne type medicin, var brændt inde med adskillige glas på grund af manglende efterspørgsel. Medmindre, de laver elendig medicin ... hvilket jeg ikke har dem mistænkt for, mener jeg, dette må skyldes de store vanskeligheder der er med at finde læger, der tænker lidt ud over den ramme, de får knaldet ned over hovedet af medicinalfirmaerne. Det er da utroligt, så godt, mange læger befinder sig derinde ... Har de da ingen stolthed i livet, spørger man sig selv. Det er da fint, at den syntetiske medicin hjælper nogle, men jeg begriber ikke, det skal være så svært at skaffe det naturlige stofskiftehormon i det omfang, det fremstilles af seriøse virksomheder. Det sidste skriver jeg fordi der jo også kan være klamphuggere på dét område. Men hvorfor overhovedet blive læge, hvis man ikke ønsker at hjælpe den enkelte patient til det, som er bedst for hende eller ham? Jeg synes, det strider mod lægeløftet; her lover de jo, at de ikke vil skade, men de bivirkninger, jeg har oplevet med fx Ny Eltroxin er da i dén grad til skade. Fx blev mit syn gradvist - men hurtigt - forringet. Er det mon en af de såkaldt 'tålelige bivirkninger'...?
    Mht Armour afviste apotekeren /farmaceuten ikke, at jeg havde ret, men han sagde, at ændringer af Armour ikke var noget, de var blevet informeret om. Men som jeg husker det, var det jo, ligesom med Eltroxin, også noget, der blev holdt godt skjult, indtil folk fik bivirkningerne at føle? Hvis han ikke har fulgt ligeså godt med i Armour-sagaen som mange herinde gør, så er det vel bare derfor, tænker jeg. Det har jo ikke været et emne, de har beskæftiget sig særlig intenst med i et godt stykke tid.
    Erfa kendte apotekeren slet ikke til. Men han sagde, at lægen skal søge en særlig udleveringstilladelse for at kunne skrive en recept på noget, der skal hertil fra udlandet. Hvorimod det ikke er nødvendigt, hvis de begynder at fremstille det i Glostrup igen. Men det er meget besværligt at fremstille det ... så jeg tror, det endnu kun er en teoretisk mulighed. Fra det øjeblik, hvor de EVT. beslutter sig for at gøre det, går der en eller to måneder, til patienterne kan have medicinen. Hvis vi ellers har en læge, der vil give os lov ...
    De der tal om Lægemiddelstyrelsen er interessante - jeg har aldrig set dem før. Mærkeligt, det kan findes i et land som Danmark, egentlig. Fuldstændig utroværdigt. Og så er vi lige blevet kaldt Nanny State Denmark ... Tsk tsk.

Nielsigne
    Sist endret av Nielsigne; 13-03-10 kl 12:12 Begrunnelse: rettelse

Lignende tråder

1. Får dere tak i Armour/Westhroid?
    Av anitab i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 13
    Siste melding: 21-09-09, 09:04
  2. Armour, Westhroid og Nature-Throid
    Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 6
    Siste melding: 16-06-09, 19:29

Bokmerker