Jeg har spurt i mange år om de kan ta en test for binyretretthet og blitt avvist med at det er så vanskelig, for da må jeg legges inn på sykehuset.
Men det ble tilslutt tatt en test (blodprøve), den ble tatt langt ut på dagen etter at jeg hadde hatt alt det vanlige styret om morgenen med unger og dyr samt reisen til legen.
Jeg vet ikke om det stemmer, men jeg har hørt at prøven skal tas før man står opp, rundt kl. 8 om morgenen. Jeg spurte om det ikke skulle være slik for at resultatet skulle være troverdig og fikk beskjed om at det var bare tull, det var ikke nødvendig. I følge prøven var det ikke noen problemer med binyrene.

Jeg har følt meg som en zombie i over tyve år.Jeg har hele tiden forsøkt å finne ut hva som kan være årsaken til at jeg føler meg så elendig, ikke for å få uføre, men for å bli frisk og kunne fungere normalt med jobb, familie og alt det som andre mennesker tar for gitt. Men som jeg sa til en lege, hvis jeg skal finne ut av dette alene, så vil jeg dø av alderdom før jeg finner noe.

Grunnen til at jeg er lettet over uttalelsen fra Paul Kavli er at nav og leger hele tiden insisterer på at trening er det som hjelper, da skal man bli så godt som frisk. Jeg har forsøkt det, holdt på med trening i månedsvis og ble bare dårligere hele tiden. Tilslutt klarte jeg ikke å gå ti meter til døra på huset vårt.
Kavli sier man kan trene, men veldig forsiktig.
Og bare så det ikke blir misforstått hvorfor de snakker om trening. Jeg er ikke overvektig, og jeg går turer med hunden (lengden er avhengig av dagsformen) og jeg rir. Så jeg sitter ikke bare i en stol og venter på å bli så dårlig at jeg kan få uføre).

Sitat Opprinnelig skrevet av Gambetti Vis post
Jeg ville vært kynisk i forhold til å få en diagnose som gjorde det enklere for deg å få dine rettigheter i forhold til NAV. Hvis du kan altså. Det er en selvforsvarshandling, som ikke burde være nødvendig i en velferdsstat og et opplyst samfunn.
Hva som skulle være nødvendig eller ikke er vel egentlig uvesentlig, vi lever i det samfunnet vi gjør og det er svært lite vi som passienter har å si, når det kommer til disse tingene. Det er en kjent sak at det er svært få med Hypothyreose som får uføre, uansett hvor dårlige de er. Det er nærmest et stilletiende krav om at du må ha en tilleggsdiagnose.