Hei n'Finn, jeg synes jo at det er høyinteressant dette med D-vitamin og jeg har fulgt med på hva du sier om det spredt ut på de ulike forumene. Jeg har mistenker meg for kanskje å ha noe galt med stoffskiftet, og jeg har dokumentert D-vitaminmangel vist på blodprøve.

Nå som jeg driver med informasjoninnhenting ifht stoffskiftesykdom, så ser jeg også at du er tilhenger av Armour kontra T4. Jeg har sett videosnutt av Hertoghe som sier at Armour har den beste effekten av medisinene, og det samme sies på STTM. De gjør et poeng utav at Armour, eller sikkert også Erfa og lignende preparater, inneholder "T1, T2 og calcitonin". På wikipedia indikeres det vel så at calcitonin har en indirekte virkning på D-vitamin reguleringen via kalsiumnivået: http://en.wikipedia.org/wiki/Calcitonin . Så vet jeg at du sier at D-vitamin tilskudd i store doser har gitt bedring ved din sykdom, og at Armour har gjort det. Og kan dette ha samme årsak, hvis Armour inneholder noe som regulerer D-vitamin også?

Jeg har prøvd å søke på T1 og T2, men jeg er nok ikke så god på det fordi jeg ikke klarer å finne særlig mye om det. Ofte er det slik at ord på fire bokstaver og under filtreres ut av søkemaskinene fordi det gir for mange treff og for upresise treff. Men kanskje har du hørt om det, og har noe å fortelle meg?