Viser søkeresultater 1 til 10 av 41
Threaded View
-
10-03-10, 20:10 #12
Sv: Mine testresultater
Hei, du mangler TRAS-antistoffprøven.
Det fins egentlig flere typer TRAS.
Det er TRAS som er anslvarlig for Thyroid Eye Disease.
man kan forresten også ha Thyroid Eye Disease med euthyreote blodprøver (altså normale TSH og ft4 og ft3-prøver)
eller som hypothyreot.
Hvis det er mistanke om Thyroid Eye Disease, har man krav på haste-time hos endokrinolog, og man må spørre etter en som har greie på Thyroid eye Disease.
Man skal også til øyenlege som har greie på det, og det er antageligvis få som har ekspertise på det. Men endokrinologene skal vite hvem det er.
Hovedmålet er å få ned antistoffene, og forhindre utvikling av verre øyensymptomer.
Så spør om du har Thyroid Eye disease, og å få time hos endokrinologisk poliklinikk.
Forresten er dine ft4-og ft3-prøver ikke veldig høye, bare litt over referanseområdet. De som virkelig er veldig hyper, har ft3 og ft4 på 40 eller noe sånt.
Normal TSH er tett ved 1.
Det fins end el ting som er kjente for å trigge TRAS, nemlig
jod
gluten
soya
allergener
stress
røyk
TSH
og mere
Lignende tråder
-
Var hos legen igjen i dag med de vonde øynene mine.
Av Oslofia i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 11Siste melding: 15-03-10, 21:25 -
vondt i hodet og øynene.noen som vet hvorfor?
Av rikke i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 3Siste melding: 06-02-07, 23:01 -
Vondt i øynene
Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 5Siste melding: 05-07-06, 23:10 -
øynene mine
Av madonna i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 13Siste melding: 14-05-06, 22:19

Svar med sitat

Bokmerker