Viser søkeresultater 1 til 10 av 26

Threaded View

Medlem siden
    Feb 2010
    Meldinger
    36

Standard Nettopp fått påvist lavt stoffskifte

Endelig fant jeg dette forumet. Jeg trenger hjelp til å skjønne. Dette kan jeg lite om.

Jeg har i noen år nå hatt alle symptomer på lavt stoffskifte. Alt fra store blødninger (Fikk et jernlager ned på 2 etter fødsel for 8 år siden som ikke ville opp, og begynte derfor med Cerazette. Etter få år på Cerazette så steg Ferritin til nå hele 247 som er for høyt. Kan det skyldes betennelsene?) leddsmerter , hovne vonde fingrer ledd, kroniske betennelser, aldri uthvilt, plagsomme frostanfall også om natten, kvalme (Muligens pga cerazette) vektøkning til tross for et sunt kosthold, hard mage til tider, klossethet, eksem/utslett i huden mm.
    Siden siste svangerskap (Fikk svangerskapsforgifting, var normalvektig) Har jeg hatt et svingende blodtrykk.

Smertene i ledd tenkte jeg kom pga plager med bekken mm og det samme den tunge pusten. Legen min mente bestemt at det kom av de kroniske bekkenproblemene og fibromyalgi. Jeg orket ikke til slutt oppsøke legen for jeg tenkte det var ingen vits. Går vel i snitt til legen kun en gang pr år.
    Har til nå bitt allt i meg og liker ikke å klage.

Smertene/plagene økte på slik i høst/vinter at jeg holdt på å bli desperat. Lå sammenkrøpt i sengen pga smerter. Jeg gikk opp 7 kg i løpet av kort tid og tungpusten medførte låsninger i brystet. Det igjen medførte problemer med å spise. Må av og til kaste opp da det føles som om brystet låser seg. Jeg var/er helt avhengig av kiropraktor hver uke og to ganger i uken for i det hele tatt å kunne få pustet ut. Tåler lite stress. Jeg ble/er også svært distre/glemsk. Det er slett ikke meg. Til og med synet er påvirket.
    Er normalt en person med mye energi også når jeg er/var syk men mistet helt futten nå etter jul. Det å ikke kunne puste ut tar sånn på kreftene.

Til slutt hadde jeg ikke noe valg jeg måtte til legen. (To uker siden)
    Da jeg kom inn sa jeg: At nå holder jeg ikke ut: Du har lavt stoffskifte sa hun og da gråt jeg av lettelse. Endelig fikk jeg bekreftet det jeg har ant i noen år.
    Svært mange kvinner i min slekt har lavt stoffskifte.
    Blodtrykket hadde nå øket til 160/100 til tross for blodtrykksenkende Atacand som jeg fikk pga Cluster/Horton hodepine som jeg ble plaget av etter siste svangerskap.
    Det samme er kolestrolet som er økt også det etter siste svangerskap (Arvelig) Min far var idrettsutøver og slank men fikk hjerteproblemer i ung alder. Gjør alt jeg kan hva kosthold angår.
    Jeg skal tilbake etter påsken og går nå på 50 mg Levaxin.

Når jeg nå ser mine blodprøvesvar så skjønner jeg ikke dette helt. Ja jeg føler meg helt elendig men synes ikke prøvene ser så ille utifra normalverdiene jeg ser her.

TSH er 4,23 Nesten doblet siden i sommer)
    T4 er 15,6 (Den ligger vel innenfor normalverdien? )
    Sist endret av Fru Fortuna; 25-02-10 kl 13:23

Lignende tråder

1. Jeg ønsker å få påvist lavt stoffskifte!!!
    Av Nettverk i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 226
    Siste melding: 17-08-09, 16:33
  2. Nettopp fått diagnotisert høyt stoffskifte.
    Av Howdy i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 0
    Siste melding: 28-06-07, 11:48
  3. Vi har fått vite at jenta vår på 3,5 år har lavt stoffskifte
    Av mamma til 4 i forumet Stoffskiftesykdommer hos barn
    Svar: 6
    Siste melding: 22-12-06, 20:58
  4. Svar: 1
    Siste melding: 05-09-05, 16:24
  5. vedvarede blødninger etter påvist lavt stoffskifte
    Av porselen i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1