Viser søkeresultater 1 til 10 av 33
Threaded View
-
18-02-10, 15:44 #2
Sv: Er medisinert men mangler det lille ektra
Hei-og velkommen hit!
Jeg vet ikke om jeg har forstått deg riktig, men jeg prøver litt...
Den medisinen du spiser er T4, men det kan ikke kroppen bruke.Dette molekylet har 4 atomer..derav navnet. Via en prosess som for det meste foregår i leveren, mister molekylet et atom, og blir til T3. Det er dette som kroppen kan bruke, må gjennom celleveggen for så å sørge for forbrenninga...
dvs. oksygen kommer inn i cellene, og forbrenning kan foregå.
Både T4 og T3 er bundet til et protein og går til lager, men noe blir frigjort og det er dette som måles i blodet som fritt---fT4 og fT3.
Det er viktig at vi har nok T4 for å danne nok T3.
Hvis du ikke har målt fT3 skal du be om det. Kanskje du har for lite , og det er det du føler du mangler. Hvis det skulle være tilfelle, og du ikke har noe å hente på å øke dosen din, kan du be om å få ren T3= Liotyronin.
Videre er det lurt å sjekke ferritin, B-12,D3.
Jeg går ut ifra at du ikke har antistoff?Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
Lignende tråder
-
Struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer
Av Sonja Midtlien i forumet Lavt stoffskifteSvar: 124Siste melding: 27-08-11, 18:41 -
Hvorfor mangler vi medicin?
Av Anisa i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 4Siste melding: 12-11-09, 17:24 -
Svingninger i tsh/medisinert
Av lillybell i forumet TSHSvar: 7Siste melding: 24-09-09, 22:01 -
Hva bør TSH ligge på når man er medisinert....
Av Nettverk i forumet TSHSvar: 17Siste melding: 10-02-08, 16:16 -
om lille meg
Av Reven i forumet PresentasjonerSvar: 7Siste melding: 15-04-07, 15:24

Svar med sitat
Bokmerker