Viser søkeresultater 1 til 10 av 33
Threaded View
-
18-02-10, 13:07 #1
Er medisinert men mangler det lille ektra
Hei. Er 31 år. Har lest endel på dette forumet tidligere, men aldri fått samlet meg nok til å skrive før nå.
Jeg begynnte på medisiner for lavt stoffskifte ca mai 09. Før dette har jeg vært inom x-antall leger. Bytta lege i eninga, da ingen ville høre på meg. Blodprøvene mine er nemlig fine... Har vært på sykehuset hos "magedoktoren" som idioten kalte seg, fått slange studd ned i halsen hos en anna lege, og bedt om å ta på joggeskoa å komme meg ut hos en tredje.
Har heldigvis en samboer som har kjempa for meg. Hadde aldri klart det selv. Har vært ordentlig dårlig de siste seks årene, det siste året før medisinering husker jeg lite av.
Uansett, har endelig funnet en lege som har litt mer mellom ørene. Jeg leste og leste på dette forumet og andre sider. La det så fram for legen som tok blodprøver. Alt fint. Haha. Jeg satt helt apatisk inne på legekontoret, men sambo hadde fått nok. Fikk til slutt lov å prøve levaxin 25 microgram. Om jeg fikk bivirkninger skulle jeg stoppe med en gang! Jeg lovte.
Jeg fikk absolutt ingen bivirkninger. MEN jeg slutta å bli dårligere. Legen gikk med på økning, og jeg lovte som sist å slutte med en gang om jeg fikk bivirkninger. Gikk til kontroll ca hver-annenhver måned innkl blodprøver.
Nivået mitt (husker ikke hva som måles) steg jevnt, det samme gjorde min fysiske og psyiske form. Går nå på 100 microgram, ligger å vipper rett over "normalen".
Mitt spm er: Jeg føler meg mye bedre. Føles på en måte som jeg er på riktig dose, og legen er jo selvsagt fornøyd. Men det er noe som mangler. Det siste lille som gjør at jeg kan bygge opp energien igjen. Leser om alt mulig vitamingreier og noe T3 og T4. Skjønner meg ikke helt på dette. Skal til kontroll igjen om et par uker ca, noen som kan si meg hva jeg bør be om?
Lignende tråder
-
Struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer
Av Sonja Midtlien i forumet Lavt stoffskifteSvar: 124Siste melding: 27-08-11, 18:41 -
Hvorfor mangler vi medicin?
Av Anisa i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 4Siste melding: 12-11-09, 17:24 -
Svingninger i tsh/medisinert
Av lillybell i forumet TSHSvar: 7Siste melding: 24-09-09, 22:01 -
Hva bør TSH ligge på når man er medisinert....
Av Nettverk i forumet TSHSvar: 17Siste melding: 10-02-08, 16:16 -
om lille meg
Av Reven i forumet PresentasjonerSvar: 7Siste melding: 15-04-07, 15:24

Svar med sitat
Bokmerker