Sitat Opprinnelig skrevet av Sisselle Vis post
Etter å ha følt meg slapp, trøtt og deppa i lang tid!! Noe som slett ikke er likt meg, som vanligvis har mange prosjekter på gang og som oftest er i strålende godt humør.
Hej Sisselle

Sorry at skulle mødes med dig her på forummet. Vi ville alle ønske at forummet kunne lukke og slukke af mangel på formål. I stedet vokser forummet bare mere og mere, så du er slet ikke alene.

Du må aldrig miste troen på, at der er ikke noget i vejen med dit psyke. Her i tråden Thyreoidea-sygdom og psykisk helbred (på engelsk desværre) finder du et lille udpluk af links til videnskabelig forskning, der fastlår hypothyreosens dårlig effekt på vores psyke. Men til forskel til psykisk syge - bliver vi psykisk go` igen, når hypothyreose kommer under den rette medicinsk behandling. Derfor virker psykofarmaka ikke på os, selv om mange læger hellere vil tage den (for dem) nemme udvej og behandle med nervemedicin, end de tager livtag med det besværlige hypothyreose.

SÅ nå de siste dagene etter legebesøket, da legen min nevnte at det kunne være lurt å ta prøver på stoffskifte - har jeg lest meg opp om dette på nett... og må si jeg blir forbauset om testene viser at jeg IKKE skulle ha det!!
Testerne kan sagtens (på)vise, at du er frisk som en fisk, uden at det passer. Bliv ikke opgivet, hvis det sker. Bare kom her forbi igen og skriv om det. Kommer tid, kommer råd.

Så mye stemmer med ting jeg plages med; og jeg sa ikke halvparten til min lege av frykt for å "overdrive".
Det hjælper ikke, at du skåner lægen af frygt for at han beskylder dig for at være indbildt syg. Måske kunne du holde "regnskab" med dine symptomer, hvor du hver dag opdaterer et skema og tager en kopi med, når du skal til lægen for at tale stofskiftet? Mange har gode erfaringer med denne "metode" og lægerne kan ikke så nemt som ellers, bare afvise hvad folk fortæller dem. Desuden er det en god ting for een selv også, da hukommelsen som regel svigter, når vi har allermest brug for den - f.eks. mens vi er hos lægen. Så se lige over på Annemarie`s Stofskifteskemaer (specielt det hvor man holder dagligt styr på symptomerne) og se, om det ikke bliver en god hjælp for dig. At holde igen med at fortælle lægen alt, er ikke en god ide. Det vil hævne sig senere.

Rigtig god bedring, Sisselle