Hei!
Det ble funnet en kul i skjoldbrusk-kjertelen, som ble fjernet i fjor sommer. De fjernet da halve kjertelen. Det var heldigvis en harmløs kul. Før jeg fikk fjernet den var jeg slapp, ukonsentrert, slet med mye influensalignende symtomer, vondt i halsen, håravfall og masse små kviser og hadde klump i halsen-følelse.
Etter den ble fjernet ble jeg raskt i bedre form.

Nå har jeg i de siste par måneder fått klump i halsenfølelsen igjen, litt mer slapp og har litt av de samme symtomer som før operasjonen, selv om de ikke er like ille. Skal nå inn til ultralyd å sjekke den andre halvdelen av kjertelen. Jeg har ikke fått noen diagnose mht høyt eller lavt stoffskifte.

Mine verdier var før operasjonen: FT4: 13, TSH: 1
Etter: FT4:15, TSH:3.

Jeg tror ikke det har blitt tatt andre stoffskifteprøver. Og legen har hele tiden sagt at jeg ligger innenfor grenseverdier og at alle prøver er fine.

Men hva sier prøvene? Blir så usikker på dette da det er så mye info om emnet, og litt vanskelig å forstå.

Skulle jeg med fordel tatt noen medisiner for å justere verdiene?

Hva bør man unngå å spise når man har vært syk i kjertelen? Leste noe om at man skal unngå KÅL? Er det mat man bær unngå for at verdiene ikke skal gå i en negativ retning? Spør her da jeg ikke synes jeg får mye hjelp hos fastlegen...