Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Threaded View
-
07-01-10, 20:22 #11
Sv: Kan ikke øge dosis pga binyretræthed?
Undskyld, det var nu ikke ment på den måde. Du har ret jeg har ikke sat mig nok ind i det, synes bare de fleste, inkl wilson? -anbefaler kuren for binyretræthed uden binyrebarkhormon. Jeg synjes jeg har læst MEGET om binyretræthed efterhånden, men jeg var ikke klar over at det var uundgåeligt hvis man skal komme binyretrætheden til livs....
Skal hydrokortison bestilles gennem læge her i DK?Fokusér på det du gerne vil have og det vil komme til dig
Lignende tråder
-
Test dig selv for binyretræthed (iris-testen)
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 06-03-12, 08:00 -
Hårmineralanalyse og binyretræthed
Av Anisa i forumet Alternativ behandlingSvar: 2Siste melding: 05-02-12, 11:29 -
Hvor stor dosis?
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 30-08-07, 14:15 -
Armour Thyroid - dosis, erfaringer
Av Louise i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 25Siste melding: 21-06-07, 23:34 -
Dosis - hvor meget må man øge?
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 12-03-07, 13:07

Sagen er, at hvis man lider af underaktive binyrer, skal der til - lige som ved underaktiv skjoldbruskkirtel - et tilskud af det hormon, som kirtlen enten danner for lidt af eller danner på forkerte tidspunkter. Der er mange forskellige lægemidler af steroid-gruppen, men det er ikke dem der er tale om her. Hydrocortison er et naturidentisk hormon med binyrernes cortisol og indtages i små støtte-doser. Ikke i store terapeutiske doser, som lægerne normalt ordinærer andre steroide end hydrocortison ved "store" sygdomme, så det kan ikke sammenlignes.
Svar med sitat

Bokmerker