Viser søkeresultater 1 til 10 av 65
Threaded View
-
02-01-10, 21:52 #12
Sv: Lavt stoffskifte. Ikke noe poeng å sette igang behandling?
Sitat fra "Tidskrift for Den norske lægeforening" :
Det kan imidlertid være vanskelig å skjelne jernmangelanemi fra sekundær anemi, som sees ved kroniske immunopatier og systemsykdommer, langvarige infeksjoner, leversykdommer og maligne tilstander. Også her er s-jern lavt. Konsentrasjonen av ferritin, et såkalt akuttfaseprotein, øker ved inflammatoriske tilstander, mens transferrin oppfører seg motsatt, slik at s-TIBC synker. Det typiske mønster for laboratoriesvar ved sekundær anemi er derfor lavt s-jern, lav s-TIBC og normalt eller høyt s-ferritin
Blir litt hypokonder av å lese skjenner jeg..
Neida.. men jeg har i alle fall 5 ganger i løpet av mitt liv kontaktet lege for at jeg er helt totalt utslitt. Og alle gangene har det vært tomme jernlager som har vært årsaken. Og i tillegg har fått det påvist jevnlig uten at jeg har merket noe videre til det selv. Så jeg bør kanskje spise jern hele tiden, og ikke bare for å skyte opp verdiene, vedlikeholde litt og deretter slutte..
Blir så gæern i magen av hem-jern. Noen andre som er bedre å ta?
Lignende tråder
-
IVF-behandling og lavt stoffskifte. Erfaringer?
Av Hilma i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 1Siste melding: 23-10-09, 16:31 -
Behandling af lavt stofskifte med ikke-syntetiske lægemidler
Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 3Siste melding: 09-10-09, 20:05

Svar med sitat
Bokmerker