Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Tråd: Mer Armour???
Threaded View
-
13-12-09, 15:51 #7
Sv: Mer Armour???
Jeg og har lest det samme; at en ikke skal ta mer enn 10 mg i hver dose. Tror det er individuelt hva som er riktig for den enkelte, men det blir jo anbefalt at man tar størst dose tidlig på dagen og mindre utover dagen, noe som du sikkert vet

Jeg bruker 30 mg og tror ennå det er for lite. Mitt kortisolnivå er nok lavest på morgenen, stiger utover dagen og er altfor høyt på natta. Jeg har behov for å ta dosene tettere enn hver fjerde time som ofte anbefales. Derfor tar jeg 10 mg med det samme jeg våker, og deretter venter jeg ca tre timer før jeg tar 10 mg igjen (da er klokka ca 11). Venter tre-fire timer og tar 5 mg (ca 14/15), deretter tar jeg neste dose 17 eller 18, noen ganger litt senere. Den siste dosen (5 mg) deler jeg noen ganger i to og tar med et par timers mellomrom. Men jeg prøver stadig ut nye tidspunkt og ta dosen på, men behovet sent på dagen er helt klart mindre enn behovet tidlig på dagen. Jeg merker hvis jeg glemmer en dose, blir skjelven og svimmel.
Tempen min er veldig ustabil fremdeles. Det tyder på at det ikke er nok. Men venter litt og ser an.

Svar med sitat
Bokmerker