Hei Lulu

Så hyggelig å høre at det går bedre med deg og barna. Så glad du må være nå! Og selvfølgelig spør du ikke for mye. Jeg spør jo selv også

Jo, når det gjelder Cortef har jeg brukt 30 mg en drøy uke. Og jeg driver og måler temperaturen min hver dag, stort sett ihvertfall. Det er litt vanskelig å huske noen ganger, og litt styrete å holde på med på jobb. Forrige uke målte jeg tempen til 36,8 fem dager i strekk (altså gjennomsnittstemperaturen på bakgrunn av tre målinger daglig). Så jeg tenkte at nå er jeg endelig på riktig dose med hydrokortison! Men på den 6. dagen var tempen 36,6, deretter har den variert mellom 36,4 og 36,5. Så en må tydeligvis måle temperaturen i godt over en uke for å være sikker på å at den er stabil.

Nei, legen har ikke sett at jeg mangler hormonoer, med unntak av at jeg har lav DHEA. Jeg har presset litt på vedrørende dette. Jeg venter på tilbakemelding fra han etter legetime denne uka. Han er nå nemlig på glid og er positiv til å tilføre andre hormoner, han var litt negativ til det først. Vil gjerne ta flere prøver. Spent på å snakke med han igjen.

Så dere har hatt høyt hår i deres familie? Mitt hår har vært veldig lavt. Håper på litt mer spenst og volum etter hvert

Det du skriver om mannen din og tanker rundt ADHD har jeg tenkt om meg selv tidligere. Ser jo at andre på forumet har gjort den samme koblingen. Jeg har lenge vært rastløs, urolig, springende i tanke og ord og hatt en slags indre uro. I tillegg har jeg hatt konsentrasjonsproblemer. Ser at det kunne ha vært hypothyreosen som har gjort dette.

Lykke til videre og god bedring, Vibeke og Lulu!

Vi snakkes