Viser søkeresultater 1 til 10 av 29
Threaded View
-
30-11-09, 16:56 #11
Sv: Lege Thierry Hertoghe i Belgia!
Hei igjen

Nei, jeg har nesten aldri hatt smerter av min hypothyreose (bare litt leddsmerter). Jeg blir bare ekstra sliten, svimmel og apatisk etter å ha anstrengt meg. Men jeg merker at jeg tåler mer nå enn bare noen uker siden. Sult er velkjent for meg. Har hatt store problemer med lavt blodsukker. Men etter at jeg startet med cortef har dette blitt mye bedre. Må ikke spise konstant som jeg var nødt til tidligere. Jeg er ikke helt kvitt problemet, og blir ofte svimmel og dårlig når jeg er sulten, og da hjelper det å spise, men det har som sagt bedret seg.
jeg misforstod prøvesvarene dine da jeg trodde du ikke hadde Hasimotos..
Og så trodde jeg at slitne binyrer kunne ha forårsaket hypothyreose (da for lavt eller høyt kortisol forhindrer konverteringen av t4 til t3).
Jeg har nok ikke gått så veldig mye opp i vekt. Jeg har ikke veid meg, faktisk. Merker at klærne er trangere og noen bukser har blitt lagt vekk, men er vel ikke snakk om mer enn noen få kilo. Men synes det blir litt mer for hver gang jeg øker dosen md cortef. Jeg tror likevel ikke at jeg er overdosert på kortison. Er hoven i ansiktet, men det er slik jeg "alltid" har vært og det skyldes stoffskiftet, er rimelig sikker på det. Har ikke "måneansikt", synes jeg. Ikke spesielt god appetitt heller. Blodtrykk er bra, sjekket i dag.
Jeg tror snarere at jeg må opp i dose. Tempen er ikke stabil ennå. Men jeg er faktisk oppe i 30 mg nå, og da burde det i teorien holde snart. Snakket med legen i dag og spurte om hvor høyt jeg burde går før jeg eventuelt byttet ut cortef med noe annet? Han kunne ikke svare på det akkurat da, men det kan jo bli et tema for meg. Vet ikke. Har brukt 30 mg bare en ukes tid, så jeg får fortsette å måle tempen og se om jeg klarer å holde den stabil snart.
Snakket litt om hormoner hos legen i dag. Han skulle tenke på det. Det var snakk om å eventuelt begynne med DHEA, progesteron eller pregnolon. Det blir litt spennende. Jeg har definitivt andre hormonproblemer i tillegg til kortisol og stoffskifte, så noe må gjøres der.
Lignende tråder
-
"Det handler om hormoner" af Thierry Hertoghe
Av nora i forumet BiblioteketSvar: 21Siste melding: 22-04-11, 16:47 -
"Det handler om hormoner" af Thierry Hertoghe
Av nora i forumet Thierry HertogheSvar: 22Siste melding: 22-04-11, 16:47 -
Mulig at erfa Thyroid kan skaffes påreg.fritak fra Belgia
Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 29-10-07, 14:22 -
Lege
Av Rafael i forumet Hos legenSvar: 1Siste melding: 03-04-07, 21:27 -
Amerikansk lege om TSH
Av Sunva i forumet TSHSvar: 14Siste melding: 09-11-06, 09:19

Svar med sitat

Bokmerker